boete toch gekregen

Chulain
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

boete toch gekregen

#1 , 27 feb 2020 03:29

Hallo allemaal,

Ik ben vorige week in Nederland geweest en had de wagen geparkeerd, de parkeerplaats bleek 1 voor invaliden te zijn. (borden staan er anders dan in België...) Zodra ik uit m'n wagen stapte werd ik hierop gewezen door een agent. Dus meteen de wagen ook verplaatst. Gelukkig werd ik hier meteen op aangesproken, dacht ik toch.. Deze week toch een boete van 370 euro gekregen via cjib.

Wat zijn de gevolgen van het negeren van zo'n boete? Ben ik "safe" zolang ik Nederland niet meer binnentreedt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 27 feb 2020 09:05

Neen, boetes BE-NL worden uitgewisseld.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 27 feb 2020 18:14

Is een stevig bedrag; in België is het “maar” zo n 120€. Zoals LeenW al schreef: als je niet betaalt komen ze t met kosten erbovenop bij je in België halen. Er zijn nog landen met een dergelijke overeenkomst voor boeteïnning in België.

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 27 feb 2020 21:48

is er zo geen europese regelgeving die zegt hoe borden moeten staan en er uitzien om verwarring en onduidelijkheid te voorkomen?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 27 feb 2020 22:19

is er zo geen europese regelgeving die zegt hoe borden moeten staan en er uitzien om verwarring en onduidelijkheid te voorkomen?
Uitzicht is bepaald door VN verdrag en de conventie van Wenen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_v ... eerstekens

Hoe ze moeten staan, is daar doorgaans niet in bepaald.
NL plaatst parkeerborden toch ongeveer zoals wij, en uitzicht is ook zeer vergelijkbaar.


Als Vraagsteller de locatie opgeeft kunnen we streetviewen ...

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 01 mar 2020 11:09

Ik vermoed, maar ik zeg wel vermoed, dat het een parkeerstrook was, met 1 bord van mindervaliden, met een onderbord met dubbele horizontale pijl.
Wordt in Nederland vaak gebruikt om zo een stuk of 10 plaatsen in 1x aan te duiden.
Als je dan op een uiterste plaats staat, is dit niet meteen altijd duidelijk.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”