niet betalen van kindergeld

cvr
Topic Starter
Berichten: 4

niet betalen van kindergeld

#1 , 05 apr 2012 11:13

5 geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. nu heb ik gemerkt dat zij het kindergeld niet steeds voor de helft heeft doorgestort (co ouderschap en zij ontvangt het kindergeld) . april 2010 tot november 2010, juni 2011 tot november 2011 en nu van januari 2012 tot april 2012 is niet betaald. Heb haar al enkele malen hiervan op de hoogte gebracht doch het ging steeds in orde komen. Vorige week zei ze zelf nog dat het deze week gestort ging worden want er zou blijkbaar een fout zijn met de domiciliering (die ze al in december in orde ging zetten). Begin dit echt beu te worden waar kan ik hiervoor terecht. Zou dit op een deftige manier willen oplossen daar we nu terug redelijk goed met elkaar overeen komen. Vredegerecht of zijn er andere middelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The Departed
Berichten: 55

#2 , 05 apr 2012 11:23

Dit is een moeilijk materie. Een goede verstandhouding met je ex-vrouw is van groot belang voor het welzijn van de kinderen.

Uiteraard moet je naar de rechtbank gaan als ze niet betaalt, maar misschien kan een aangetekend schrijven met daarin al uw grieven al volstaan?

U beslist uiteraard, maar dit lijkt mij als eerste middel al het proberen waart.
Dit is maar mijn onprofessionele mening, louter een poging om mensen te helpen -> zie http://www.juridischforum.be/forum/view ... =1&t=20561. Indien u 100% zeker wil zijn dient u een raadsman/raadsvrouw te raadplegen.

Reclame

Terug naar “Andere”