Halftijds werken en op invaliditeit

Grommeke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Halftijds werken en op invaliditeit

#1 , 24 dec 2023 09:51

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik sta op invaliditeit, maar werk progressief (met toestemming van de adviseur van de mutualiteit). Doordat ik regelmatig problemen ondervind met mijn vervangingsinkomen, vraag ik me 2 dingen af.
1: waar kan ik terecht om dit eens aan te klagen? Want ik begin het echt wel moe te worden om er steeds te moeten voor bellen,...., om uiteindelijk soms nog afgestraft te worden door hun stomme schuld. Dit geeft extra stress, wat mijn gezondheid niet ten goede komt.
2: kan ik veranderen van mutualiteit als ik op invaliditeit sta? Zoals eerder geschreven, ben het allemaal zo moe.


Alvast mijn excuses voor de lange tekst.
Vriendelijke groeten,
Grommeke

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 dec 2023 10:47

In eerste instantie contact opnemen met de personeelsdienst van je werkgever, want zij moeten de correcte gegevens elektronisch doorgeven zodat de aanvullende uitkeringen correct kunnen berekend worden. Hierdoor is het meestal de feiten achterna lopen. Door deze mogelijkheid beschikt u over een hoger inkomen dan de loutere uitkering. Dit zou dan ook niet tot stress moeten leiden. Geef de diensten de kans om alles te regulariseren.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Grommeke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 dec 2023 12:13

Marcus Aurelius, dit is reeds gedaan voor de 2de keer al dit jaar, want dit was volgens mutualiteit niet in orde, hoewel men mijn vakantieattest reeds verkeerd had geïnterpreteerd in een ander jaar en ik zo dus ongewenst achterstallen diende te betalen, en hoop dan ook dat dit niet weer gebeurt......
Dus op het werk hebben ze dit vrijdag de 2de keer doorgegeven. Ik wacht nog wel even af, zoals je zei. Maar dit, en nog andere zaken doen me gewoon aan het denken zetten. Daarmee ook mijn vragen.
Vriendelijke groeten

Reclame

Terug naar “Andere”