ziekte tijdens interim

VC38
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ziekte tijdens interim

#1 , 16 jan 2020 13:34

Hallo,

Ik werk sinds 21 oktober met dag en weekcontracten via interim (steeds in hetzelfde bedrijf).
Nu moet ik op 28 januari geopereerd worden en zal ik twee weken werkonbekwaam zijn.
Volgens de interim krijg ik dan enkel een dagcontract op maandag 27/1 en word ik vanaf 28/1 enkel door het ziekenfonds betaald omdat zij me geen contract zullen aanbieden vanaf 28/1.
Is dit correct? Ik had op internet gelezen dat het interimkantoor zou moeten bijleggen omdat ik meer dan een maand anciënniteit heb maar misschien moeten ze dat niet als ze me geen contract aanbieden vanaf 28/1?
Het is me niet helemaal duidelijk...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#2 , 12 feb 2020 15:48

Je werkt met weekcontracten.
Wat je eigenlijk had moeten doen is niet melden dat je een ingreep moest ondergaan, maar na ontvangst van je weekcontract en de ondertekening ervan, op die dinsdag laten weten dat je de rest van de week ongeschikt bent.

Dan krijg je de week erop geen contract maar heb je wel 4 dagen die betaald zijn door de interim.

Na die week val je inderdaad terug op de mutualiteit.

Reclame

Terug naar “Andere”