Ziekteverlof onderwijs: aansluitend vs onderbroken

vizifar
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ziekteverlof onderwijs: aansluitend vs onderbroken

#1 , 06 jan 2020 00:26

Ik ben voltijds benoemd in het (deeltijds kunst-)onderwijs, maar presteer al mijn uren op 3 dagen, nl di - wo - do
Stel, ik moet een operatie ondergaan waardoor ik 2 weken werkonbekwaam ben. Maakt het een verschil of ik de dokter 2x 3 dagen laat voorschrijven, of 2 aansluitende weken?
M.a.w. als ik 2 weken achtereen ziek ben van dinsdag tot en met donderdag, worden dan de dagen daartussen automatisch meegerekend als ziektedagen of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5397

#2 , 06 jan 2020 08:05

Daar je voltijds werkt telt elke week 5 werkdagen. Uw directie kan Je immers altijd vorderen om op maandag en vrijdag prestaties te verrichten (bewaking, klasseraden, oudercontact, ...)

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 06 jan 2020 10:57

Best de ganse periode te laten voorschrijven.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jan 2020 12:02

Als u twee weken arbeidsongeschikt bent, dan schrijft uw arts u twee weken arbeidsongeschikt. Het kan immers niet dat u enkel ziek bent op de dagen dat u werkt en niet ziek op de dagen dat u niet werkt. Enkel de dagen/uren dat u geen activiteit kan uitoefenen wegens arbeidsongeschiktheid worden afgetrokken van uw forfait als statutair ambtenaar.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”