Invaliditeit combineren

Sunshine79
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Invaliditeit combineren

#1 , 10 aug 2019 08:13

Hoi,
Ik geniet een invaliditeitsuitkering en werk als zelfstandige in bijberoep.
Dit bijberoep is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby en brengt weinig op. Ik zou dus graag weer deeltijds in loondienst gaan werken want met de uitkering alleen kom ik niet rond. Kan ik mijn bijberoep blijven uitoefenen in combinatie met het deeltijds werken en invaliditeit?
Alvast bedankt voor de reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Floes
Berichten: 115

#2 , 10 aug 2019 09:43

Heb je een toelating van de adviserend arts van je ziekenfonds om te werken als zelfstandige in bijberoep?
Ook om in loondienst deeltijds te werken tijdens invaliditeit moet je een toelating vragen.
De adviserend arts zal bepalen of dit alles verenigbaar is met uw gezondheidstoestand en of dit qua uren acceptabel is om de invaliditeit verder te zetten, of dat dit in totaal overeenkomt op een volledige hervatting, waardoor het invaliditeitsdossier beëindigd kan worden. Het aantal uren in totaal is hier toch wel van belang, evenals de aard van het werk.

Informeer u dus bij uw ziekenfonds en vraag toelatingen aan.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 aug 2019 11:23

Tik op google eens in : Arbeidsongeschiktheidsuitkeringen - Veelgestelde vragen-FAQ-RIZIV

Daar vindt u alle benodigde info.

Reclame

Terug naar “Andere”