SWT geweigerd

CIPO
Topic Starter
Berichten: 2

SWT geweigerd

#1 , 09 dec 2014 14:14

Hallo,

Ik heb onlangs, op mijn aanvraag voor SWT op 56 jaar met lange loopbaan (40 jaar) bericht gekregen van de RVA dat mijn 4 jaar als tijdelijk beroepsvrijwilliger in het leger (van 15/12/1975 tot 1/11/1979) niet geregulariseerd kan worden (toepassing wet van 28/06/1960) omdat ik mijn 5 jarig contract toen voortijdig verbroken heb en naar het burgerleven terug gekeerd ben. Voor de RVP tellen die jaren blijkbaar wel mee (ze staan op mijn loopbaanuittreksel). Ben ik die 4 jaar in het leger dan volledig kwijt, tellen die voor niets mee ?
Ik ben nu bediende en had, na mijn opzeg, in november 2017 op SWT willen gaan. Wat zijn mijn overige mogelijkheden om vervroegd op pensioen te kunnen gaan? (vervroegd pensioen op 62 jaar met lange loopbaan ?).

mvg,

Cipo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 dec 2014 21:10

die 4 jaar in het leger tellen niet mee voor berekening van je beroepsverleden voor brugpensioen (dat is een volledig aparte berekening). Voor alle andere zaken zullen ze volgens de eigen reglementering al dan niet wél metellen. Voor pensioenberekening telt dat dus wél mee.

Heb je de legerdienst verlaten om in de privé te gaan werken?

CIPO
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 10 dec 2014 15:37

Ja, ik ben vanaf dan in de privé gaan werken. Zo te zien heb ik dus geen kans meer op SWT , maar misschien wel op vervroegd pensioen, maar dan op 62 jaar ?

Reclame

Terug naar “Pensioenen”