uitbetaling pensioen

Jurman
Topic Starter
Berichten: 62

uitbetaling pensioen

#1 , 18 okt 2012 22:12

De langstlevende ouder is dit jaar overleden. Nu blijkt dat het pensioen in 2011 en 2012 dikwijls uitbetaald is aan derde personen. Kan dit en indien niet, kan ik als erfgenaam met dit gegeven nog iets doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22292
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 okt 2012 12:28

Dikwijls zeg je? Ik dacht dat een pensioen steeds op dezelfde bankrekenig werd gestort, tenzijn uw ouder nog zijn/haar pensioen per assignatie ontving.

Jurman
Topic Starter
Berichten: 62

#3 , 19 okt 2012 14:26

Pensioen werd iedere maand opnieuw meegebracht met de postbode. Langstlevende ouder verbleef verschillende keren voor lange periodes in ziekenhuis of revalidatiecentrum in 2011 en 2012. Was tevens nierdialysepatiënt ( 3 maal per week). Als langstlevende niet thuis was op uitbetalingsdatum werd pensioen uitbetaald aan derden.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38617

#4 , 19 okt 2012 22:48

En wie is die derde tov de pensioenbegunstigde?
Los van het feit of pensioenbegunstigde gedurende zijn leven onder bewindvoering was geplaatst, in coma lag of andere levensbedreigende zaken meemaakte of gecolloceerd was.
Heeft de langstlevende tijdens zijn leven enige actie ondernomen tegen het feit dat het pensioen niet op bepaalde ogenblikken niet ter hand werd gesteld?

Creatief
Berichten: 2513

#5 , 20 okt 2012 16:42

Dit pensioen, dat uitbetaald werd aan derden, wordt meegeteld bij de fictieve massa. Het is aan jou te bewiijzen wie dat heeft ontvangen.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 20 okt 2012 20:12

Dit pensioen, dat uitbetaald werd aan derden, wordt meegeteld bij de fictieve massa. Het is aan jou te bewiijzen wie dat heeft ontvangen.
Hebben die derden dat pensioen behouden? Indien ja dan denk ik niet dat de persoon in kwestie dat aan de fiscus is gaan meedelen.
Dus: indien niet duidelijk voor TS wat er precies gebeurd is........dan weet hij van niets.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Creatief
Berichten: 2513

#7 , 20 okt 2012 20:49

Ja maar, ik denk dat Jurman iets verder staat dan jouw denkpiste.

Jurman
Topic Starter
Berichten: 62

#8 , 21 okt 2012 20:50

Personen die de ontvangst pensioen afgetekend hebben zijn kleinzoon, vriendin kleinzoon, schoonbroer. Bewijzen daarvan ontvangen via Bpost.
Of die derden dat pensioen behouden hebben is moeilijk uit te maken. Ik zie alleen dat alle, maar dan ook alle betalingen van elektriciteit, water, telefoon, kabel, stookolie, dienstencheques, enz. gebeurd zijn via de rekening van de langstlevende ( bevoorrading rekening via andere inkomsten dan pensioen).

Creatief
Berichten: 2513

#9 , 22 okt 2012 15:15

Die personen zullen bij het samenstellen van de fictieve massa verantwoording moeten afleggen wat er met dat pensioen is gebeurd.

Terug naar “Pensioenen”