beslag op mijn vakantiegeld als gepensioneerde en hoeveel

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

beslag op mijn vakantiegeld als gepensioneerde en hoeveel

#1 , 16 dec 2019 13:58

weet er iemand hoeveel beslag ban kan leggen op mijn vakantiegeld dat ik heb op mijn pensioen .
Ze hebben beslag gelegd op mijn pensioen , maar das echt nie veel nog geen 90 euro i.p.v. de 500 dat ze van me eisten maandelijks .
zonder documenten , dacht laten ze dan maar beslag leggen .
Mocht het nu opbrengen want ik betaalde altijd 450 en ik zie bedrag zakken maar bljft steeds zelfde net zoals in 2010 .
Overzicht krijg ik niet als ik erom vraag enkel mailtje met wat openstaat , waarom dan nog verder betalen volgens mij moet dat al betaald zijn .
Maar op vakantiegeld kunnen ze dat volledig opeisen of deels

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 22 dec 2019 22:26

En door wie en waarom is er beslag gelegd?

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

#3 , 02 jan 2020 13:22

Door de bank heb 10 jaar terug lening aangegaan, en betaal maandelijks op tijd 450. Nooit overzicht, ne heb ik wel een gekregen, ik had toen 30000 geleend nu op vandaag nog 56000 te betalen ze rekenen maar bijna 23000 verwijl intresten aan omdat le ING herzien is omdat ik in pensioen ging en bedrag lager wilde hebben

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 02 jan 2020 13:25

"volgens mij moet dat al betaald zijn"

Toon hen dan gewoon de bewijzen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jan 2020 15:08

Vraag aan de Federale Pensioendienst hoeveel schuld er reeds aan derden werd ingehouden en welk bedrag nog open staat. U kan met dit antwoord contact opnemen met de bankinstelling en vragen dit te vergelijken en een overzicht te vragen van de reeds afbetaalde schuld en het nog verschuldigd bedrag. Enkel zo kan u uitmaken wat u nog heeft open staan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 02 jan 2020 18:33

Door de bank heb 10 jaar terug lening aangegaan, en betaal maandelijks op tijd 450. Nooit overzicht, ne heb ik wel een gekregen, ik had toen 30000 geleend nu op vandaag nog 56000 te betalen ze rekenen maar bijna 23000 verwijl intresten aan omdat le ING herzien is omdat ik in pensioen ging en bedrag lager wilde hebben
U vertelt duidelijk niet ganse verhaal ...

10 jaar betalen aan 450€ maandelijks, is 5400/jaar en 54000€ totaal na 10 jaar

Dan moet u al aan 14% geleend hebben ...
Rente stond 10j geleden wel hoger, maar niet op 14% ...

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#7 , 06 jan 2020 08:51

Beste

Het beslag op een pensioen wordt berekend op basis van de nettobedragen, na aftrek van de ZIV-bijdrage, solidariteitsbijdrage, bedrijfsvoorheffing en eventuele begrafenisvergoeding. Er wordt ook rekening gehouden met het nettobedrag van het eventuele vakantiegeld. Er wordt geen rekening gehouden met de IGO.
De wet bepaalt het bedrag van het beslag aan de hand van vastgestelde schijven. Deze schijven worden jaarlijks in januari aangepast aan de evolutie van de index. Indien het grensbedrag slechts in de maand mei wordt overschreden, omwille van de betaling van het vakantiegeld, gebeurt er enkel dan een inhouding.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundie DVZ A'pen

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 jan 2020 11:21

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Pensioenen”