studeren en werkloosheidsuitkering

Noor2
Topic Starter
Berichten: 21

studeren en werkloosheidsuitkering

#1 , 22 jun 2010 18:48

ik ben al 15 jaar zelfstandige, waarvan de laatste 9 jaar in bijberoep. mijn hoofdberoep is als paramedische in het onderwijs. ik ben er tijdelijke, dus niet benoemd.
nu zou ik volgend jaar opnieuw willen gaan studeren, een voltijdse 3 jarige opleiding tot verpleegkundige, een knelpuntberoep.
heb ik recht op een werkloosheidsuitkering gedurende mijn studies?
ik ben alleenstaande met kinderen ten laste.

tot welke instanties moet ik mij hiervoor wenden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 jun 2010 19:41

ik ben al 15 jaar zelfstandige, waarvan de laatste 9 jaar in bijberoep. mijn hoofdberoep is als paramedische in het onderwijs. ik ben er tijdelijke, dus niet benoemd.
nu zou ik volgend jaar opnieuw willen gaan studeren, een voltijdse 3 jarige opleiding tot verpleegkundige, een knelpuntberoep.
heb ik recht op een werkloosheidsuitkering gedurende mijn studies?
ik ben alleenstaande met kinderen ten laste.

tot welke instanties moet ik mij hiervoor wenden?
1) wat is je bijberoep, wanneer doe je het, wat is je inkomen?
2) welk contract heb je momenteel? bepaalde duur, jaarlijks verlengbaar vermoed ik (gezien normale situatie in het onderwijs)?

Noor2
Topic Starter
Berichten: 21

#3 , 23 jun 2010 10:08

bijberoep als kinesist zo'n 10 tal uur per week, na de schooluren
bruto ontvangst zo'n 800 euro (na aftrek kosten, belastingen en sociale zekerheid blijft nog de helft over)

contract van bepaalde duur (september tot juni),inderdaad jaarlijks verlengbaar in september

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja