Inhoudingen op aanvullende uitkering (PAWW)

Goose00
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Inhoudingen op aanvullende uitkering (PAWW)

#1 , 08 dec 2023 09:33

Ik woon in B en werk in NL (>30 jaar) als grensarbeider. Helaas ga ik volgend jaar mijn baan in NL verliezen en zal dan terugvallen op de reguliere werkloosheidsuitkering uit Belgie. Echter, via mijn werkgever nemen we deel aan de SPAWW: Stichting Private Aanvuling WW uitkering.

Een werknemer die in België woont en in Nederland werkloos wordt, moet in België de werkloosheidsuitkering aanvragen.
De Nederlandse werkloosheidsuitkering is afhankelijk van het arbeidsverleden en duurt minimaal 3 maanden en maximaal 24 maanden. De Belgische werkloosheiduitkering kan voor een langere duur worden toegekend. Vanaf de 13de maand van werkloosheid kan vanuit de PAWW-regeling een aanvullende uitkering aangevraagd worden. Deze wordt dan betaald door de stichting PAWW. Deze aanvulling is gekoppeld aan de maximale werkloosheidsuitkering die u in Nederland zou hebben kunnen ontvangen.

Vanaf maand 13 zou ik dus kunnen terugvallen op twee uitkeringen: de Belgische werkloosheidsuitkering en de aanvulling vanuit SPAWW.

Wordt de SPAWW in Belgie belast als een aanvullende uitkering (code 281.14)? Of als loon (code 281.10)? Of als ander inkomen?


Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 apr 2024 22:54

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”