Toelage arbeidsongeval - verhuur

Mac2
Topic Starter
Berichten: 1

Toelage arbeidsongeval - verhuur

#1 , 03 aug 2009 11:16

Beste,

Ik ben eigenaar van een appartement. Mijn man is jaren geleden door een ongeval op zijn werk overleden. Ik krijg nu een kleine bijdrage van het fonds voor arbeidsongevallen. Ik krijg nu de mogelijkheid om bij mijn dochter te gaan wonen en ben na aan het denken over deze mogelijkheid.
Indien ik mijn appartement verhuur, ben ik deze kleine bijdrage van het Fonds voor Arbeidsongevallen dan kwijt?
Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 04 aug 2009 11:23

“Art.12.Wanneer de getroffene tengevolge van het arbeidsongeval overlijdt,,wordt een lijfrente gelijk aan 30 pct van diens basisloon toegekend:1°.aan de echtgenoot...”(Arbeidsongevallenwet 10 april 1971).

Die lijfrente is niet afhankelijk van het inkomen van de echtgenoot,zodat het verhuren van uw appartement er geen invloed op heeft.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”