vader wil plots zijn kind zien

anoniempje24
Topic Starter
Berichten: 5

vader wil plots zijn kind zien

#1 , 19 apr 2007 16:17

Hoi, toen ik 7 weken zwanger was liet de vader van mijn kind me in de steek. We woonden niet samen, ik woonde bij mijn moeder (waren het wel van plan tot hij wist da ik zwanger was want dan zou hij 's nachts wakker zijn geweest). Ik moest mijn plan maar trekken of abortus plegen, hij zou nooit geen euro geven aan ons kindje. 3 maand later kwam hij plots terug opdagen en besloten we dan maar vrienden te zijn, al gauw hadden we terug meningsverschillen over het feit dat hij me liet zitten. Na enkele keren te hebben afgesproken liet hij plots weer niks van hem horen en vanaf toen was het genoeg geweest voor me. Toen ik dan bijna moest bevallen begon hij plots terug te bellen (heb toen mijn nummer verandert omda ik niks meer te maken wilde hebben met hem), even later kwam hij hier kloppen en 1 keer liet ik hem binnen maar toen was het gewoon om zijn zelfbeklag te doen en om me te verwijten wat voor een slecht iemand ik wel was. Hij vond da hij er tijdens de zwangerschap nie hoefde te zijn want da kindje wist da toen toch nog niet en zijn taak pas zou starten na de geboorte. Heb hem toen duidelijk gemaakt da hij hier niet meer welkom was. Een paar dagen later kwam hij opnieuw kloppen, toen is mijn moeder met hem gaan praten en ja terug om zijn beklag te doen en hij vond het nog steeds normaal da hij me liet zitten en vond zichzelf de perfecte vader (hij heeft nog 2 kindjes van toen 14 en 9) uit een vorige relatie), hij vindt het dan ook doodnormaal da hij ze alle dagen als ze bij hem zijn (een week bij hem, een week bij haar ook al werkt hij in ploegen en zitten ze dan van smorgens om kwart na 4 ongeveer alleen thuis tot ze naar school moeten) volpropt mee chips en andere bucht en hij een kind van 9 jaar regelmatig gezellig alcohol geeft omdat hij anders alleen moet drinken terwijl hij naar tv kijkt. Da gaat er bij mij niet in maar soit. Een paar dagen laten kwam hij opnieuw kloppen, ik liet hem nie binnen en toen deed hij maar zijn uitleg voor een gesloten deur, hij heeft toen in zijn auto nog nen tijd zitten wachten. Paar dagen nadien was hij er terug, ik deed weer niet open, hij keek door de brievenbus en zag me zitten en toen stampte hij de voordeur in, heb toen klacht ingediend en ik moest hem toen opbellen om hem da te zeggen en da hij me gerust moet laten, hij was akkoord. De schade aan de deur moest hij van me nie betalen op voorwaarde da hij me mee rust liet, da vond de politie ok maar daar heb ik niks van op papier. begin april krijg ik een mailtje waarin hij vraagt om ons kind te zien, heb er niet op gereageerd (mijn meisje was toen al 7 maand), begin deze week een brief van hem, omda ik nie reageerde op zijn mail dan maar zo proberen, ook daar ga ik nie op reageren. Hij heeft mijn dochter niet erkent en volgende week wordt ze 8 maand. Kan hij iets beginnen langs de rechtbank ofzo (alhoewel ik betwijfel of hij er geld zou aan geven) en hoeveel kans heeft hij om te winnen? Ik heb nog al zijn mails van in het begin waarin hij zegt da hij geen geld zou uitgeven aan ons kindje. Ben wel bang da hij hier mss opnieuw zou komen kloppen en dan mss terug geweld zou gebruiken om binnen te geraken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 21 apr 2007 12:13

Zo lang hij uw kind niet erkend heeft is hij er wettelijk de vader niet van en kan hij geen aanspraak maken op enig contact met uw kind.

?Art.319.? 1. Wanneer het vaderschap niet vaststaat krachtens artikel 315 of 317(=huwelijk), kan de vader het kind erkennen...? 3. Indien het kind minderjarig...is, is de erkenning alleen ontvankelijk mits de moeder vooraf toestemt...?(Burgerlijk Wetboek).

?Door de ontvankelijkheid van de erkenning van een minderjarig,niet-ontvoogd kind door de man wiens vaderschap niet is betwist,afhankelijk te stellen van de voorafgaande toestemming van de moeder schendt art.319,?3 de artt.10 en 11 Grondwet?(Arbitragehof nr.39/90,21 december 1990;Arbitragehof nr.66/2003,14 mei 2003).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Andere”