personenrecht of plicht

gregoire
Topic Starter
Berichten: 7

personenrecht of plicht

#1 , 06 apr 2007 00:16

mijn schoonmoeder(schoonvader onlangs gestorven) heeft de dringende vraag of zij kan beslissen over een gedwongen opname in een psychiatrische instelling van haar dochter 53J die getrouwd is met een man 55jaar die zeer ernstig zenuwziek is momenteel de pedalen kwijt is ook de dochter heeft de controle over lichaam en geest verloren leeft in een fantasie wereld waar wij geen vat of inzicht op hebben door dit samenraapsel zijn er enorme problemen op allerlei vlakken ontstaan toestanden veel te veel om op te noemen wat kan de famillie die met 14 gezinsleden zijn hiermee doen de man in kwestie wil van geen hulp weten voor zover hij dat nog beseft hij heeft wel al het geld van zijn familliekant opgesupeerd (nl zijn moeder tantes enz )leven nu onder controle van het ocmw maar onze familie vindt dat er meer moet gebeuren voor dat er nog veeeel ergere dingen gebeuren die man heeft verschillende geweren in huis die voor de fam ernstige zorgen meebrengen als schoonzoon vraag ik wie kan mij inlichten om mijn schoonmoeder te helpen zeer graag een reactie (zucht)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 06 apr 2007 09:49

Art. 5. ? 1. Met het oog op een opneming ter observatie kan iedere belanghebbende een verzoekschrift indienen bij de rechter.(26 JUNI 1990. - Wet betreffende de bescherming van de persoon van de geesteszieke).

Reclame

Terug naar “Andere”