Kinderen niet ophalen

Lona
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kinderen niet ophalen

#1 , 10 jan 2020 23:35

Deze week is de 7de week van de ouderschapsovereenkomst en ook meteen de 2de keer dat papa mailt dat hij de kinderen niet komt ophalen.
Tegen de kinderen geeft hij de uitleg dat het super belangrijk is dat hij zijn nieuwe vriendin vaak ziet en dat ze daardoor niet kunnen gaan. Gevolg teleurgestelde kinderen. Kan en mag dit zomaar? Moet ik iets bepaald doen? Het plan is bekrachtigd door familierechtbank. Ik ben natuurlijk blij dat de kinderen bij mij zijn, maar mijn hart breekt door van hen te horen dat papa hen niet belangrijk vind.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 11 jan 2020 12:09

Dan kan en mag .... er is omgangsrecht maar halen is geen geen verplichting.
Niet meegeven is dan weer wel strafbaar.
Wat u moet doen is één alle berichten goed bijhouden en twee u maakt hiervan een melding bij politie (er wordt geen PV opgesteld) wel een melding. U krijgt hiervan normaliter het nummer mee voor later te gebruiken voor een eventuele wijziging via vonnis van het omgangsrecht.

Uiteraard bespreekt u eerst die zaak met uw partner - dat gesprek kan en mag u ook opnemen.

Reclame

Terug naar “Andere”