Onder 18 bij ouders weg gaan

Jonatan DW
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Onder 18 bij ouders weg gaan

#1 , 29 nov 2019 19:57

Mijn vriendin(16j) woont bij haar vader en boer en voelt zich thuis, zacht uitgedrukt, niet goed. Haar vader roept vaak tegen haar. Als haar jongere broer iets uitspookt krijgt zij de schult en wanneer ze de situatie probeert uit te leggen roept hij tegen haar dat ze hem niet mag tegenspreken. Als ze een slechte test terugkrijgt is ze bang voor de boze reactie van haar vader. Ze zou willen weglopen maar ze is te bang dat hij woedend zou worden. Is deze situatie 'erg genoeg' om een (jeugd)rechtzaak voor te starten. Zo ja, wat is de kans dat ze zonder toestemming van haar vader, bij mij (18 jaar met mijn ouders) mag komen wonen? Haar ouders zijn gescheiden en haar moeder is ernstig ziek en zit in het ziekenhuis dus haar ziet ze nauwelijks. Ik denk nochtans wel dat haar moeder haar begrijpt en haar keuze zou ondersteunen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koffiepot
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2019 16:41

haar probleem eens voorleggen bij CLB

Reclame

Terug naar “Andere”