Verkoop huis - verdeling erfenis

TCL008
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Verkoop huis - verdeling erfenis

#1 , 27 nov 2019 15:36

Situatie : ouders met 2 kinderen. Gehuwd volgens wettelijk stelsel. Moeder is overleden, vader zit in het rusthuis. Ouderlijk huis wordt verkocht. De financiēle zaken worden allemaal geregeld door 1 van de kinderen ( mijn zus ). Ikzelf ben als andere kind van niets op de hoogte.
Eenmaal het huis verkocht is vrees ik dat ook het geld snel zal overgedragen worden aan mijn zus waardoor ik onderhoudsgeldj zal moeten betalen voor mijn vader ( rusthuisfactuur ).Het huis is mijn enige zekerheid dat er nog middelen zijn om te betalen. Kan ik de verkoop van het huis tegenhouden ?
Welke rechten heb ik om het geld te laten borgen zodat dit geld in de toekomst zeker zal aangewend worden voor de betaling van het rusthuis ?
Kan ik als voorwaarde stellen dat de verkoop van het huis enkel kan doorgaan op voorwaarde dat het verworven geld geplaatst wordt op een rekening voor verdere betaling rusthuis zonder volmacht voor mijn zus ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding