Kan ik mij wettelijk laten “losmaken” van mijn moeder?

Sds
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kan ik mij wettelijk laten “losmaken” van mijn moeder?

#1 , 12 aug 2019 04:41

Hallo,

Mijn vraag is als volgt.
Kan ik mij wettelijk laten “losmaken” van mijn moeder?
Dit om onder andere de aanvraag op grootouderrecht later tegen te kunnen gaan en ook gewoon omdat ik gewoon geen behoefte heb nog langer verbonden te zijn aan haar(mss zelfs meer de nood om niets meer met haar te maken te hebben).
Niets geen psychisch spelletje ofzo althans niet van mijn kant.
Om een lang verhaal kort te maken. Enkele jaren geleden is mijn relatie van toen 5jaar afgelopen nadat ik mijn toenmalige partner er al enkele tijd van verdacht vreemd te gaan. Jawel met mijn moeder.. Ik was degene die mis was en spoken zag en dit ook van alle kanten moest aanhoren. Maar echter een jaar na de breuk zijn zij zelfs in het huwelijksbootje gestapt(tot zover mijn “spoken”). Ik ben hier zwaar onderdoor gegaan. Bezoek aan een psycholoog etc..
Tot op heden zijn ze nog steeds samen(hun zaak..) maar zelfs al mocht het aflopen tussen hen mag ik er niet aan denken mijn kinderen te moeten afgeven aan haar.. Al was het maar voor enkele uren.. En ondanks alles wat ze me heeft aangedaan probeert zij nog contact te maken als we mekaar zien of berichtjes op speciale dagen. Dus ben ik er zo goed als zeker van als het zover komt dat ik kinderen heb zij die stappen zal ondernemen. Zo psycho is ze wel dat ze me op die moment psychisch nog eens zal onderuit halen.....
Ik zou mij hier graag voor behoeden nog voor ik kinderen heb en voor het zover komt.
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Alvast bedankt

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 aug 2019 09:16

Google even :
Omgangsrecht grootouders-kleinkinderen-Gezinsbond

Heb je als opa of oma recht om je kleinkind te zien Rechtenkrant

Grootouders en hun kleinkinderen … - Notaris.be

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 12 aug 2019 11:00

Gelet op wat er gebeurd is en als daar een juridische neerslag van is.
Edoch u schrijft mijn kinderen...is er dan geen vader? Of was dat die partner?

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 aug 2019 11:24

Gelet op wat er gebeurd is en als daar een juridische neerslag van is.
Edoch u schrijft mijn kinderen...is er dan geen vader? Of was dat die partner?
Franciscus, ik denk dat de dame nog geen kinderen heeft ( zie laatste paragraaf van Topic ), maar er in de toekomst wel wil.
Zij wil haar toekomstige kindjes behoeden voor haar moeder.

Maar indien zij in de toekomst kindjes wil; kan TS er wel voor zorgen dat die geen band krijgen met haar moeder. Een bestaande band tussen
grootouders en klein kinderen staat steviger voor de rechter als nu in dit geval.

Terug naar “Andere”