Grootouders en voogdij

Helena2004vandam
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Grootouders en voogdij

#1 , 03 aug 2019 13:36

Beste,

Ik ben 15 jaar en mijn thuissituatie is niet geweldig. Ik ben net verhuist met mijn mama en stiefpapa (die ze nog maar een paar maand kent). Mijn stiefpapa zorgt vaak voor veel ruzie tussen mij en mijn mama en roept tegen mij alsof hij mijn vader is. Dit is al de 3de keer dat hij mij negeert en roept tegen mama dat ik alles fout doe. Ik ben ook 2 keer weg gegaan van huis omdat ze mij emotioneel afbreken. Ik ben alles behalve gelukkig thuis. Mijn mama en stiefpapa drinken ook veel. Vaak is mama zat. Het is ook al de 3de keer dat mama mij meesleurt in een nieuwe relatie en heel vroeg gaat samenwonen. Natuurlijk is dat nooit goed gekomen en heb ik altijd alles moeten achterlaten voor een man. Ik weet niet meer wat ik moet doen en ben doodongelukkig thuis. Ik ben bang om naar beneden te komen omdat zij altijd over mij praten. De enige die altijd voor mij zorgt zijn mijn grootouders. Mijn vraag was is het mogelijk om bij mijn grootouders te wonen? Of heb ik hier geen inspraak op?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 03 aug 2019 14:51

Helena

Dat is treurig voor jou.

Hieronder twee sites waar je al wat info kan vinden. Je spreekt niet over je echte vader. is die nog in beeld? want soms kan je met zijn hulp wel makkelijker een adreswijziging realiseren.
Als de thuissituatie zo verontrustend is als jij schrijft is er ook een ernstige kans dat een jeugdrechter in je wens zal mee gaan en je mogelijk toelaat bij je grootouders te gaan wonen. Lees alvast beide sites grondig. veel succes

https://www.watwat.be/begeleid-wonen/ik ... an-ik-doen

https://www.kennisplein.be/sites/Jeugdr ... -kind.aspx
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”