bewindvoerder via notaris & zorgvolmacht - bewindvoerder

croos
Topic Starter
Berichten: 231

Re: zorgvolmacht - bewindvoerder

#16 , 20 jun 2019 22:18

ja dat weet ik maar moeten we alle drie daar mee akkoord gaan met die aanvraag?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 20 jun 2019 22:59

Neen.
Als een persoon naar vrederechter stapt is dat voldoende.
Iedereen moet wel gehoord worden door vrederechter.
Vrederechter beslist wie bewindvoerder wordt - kan een te betalen derde zijn.

croos
Topic Starter
Berichten: 231

#18 , 21 jun 2019 08:21

klopt, maar nu is er een regeling van zorgvolmacht door notaris opgemaakt. ik voer die perfect uit als een goede huisvader, ik rapporteer iedere maand met kasboek , kastickets en rekening uittreksels. Als er iets moet aangekocht worden vraag ik de toestemming van al de partijen. Dus ik doe mijn job naar eer en geweten. Ik doe dit gratis en deze regeling hebben we indertijd samen beslist omdat dit efficient en snel werkbaar is naar betalingen van facturen en kosten. Dus ik zie het nut van een externe bewindvoerder niet in. Mijn stelling is: als mij niets ten laste kan gelegd worden, is het onnodig en zal de vrederechter geen nieuwe bewindvoerder aanstellen(en ik wil de boekhouding en werking uitleggen aan de vrederechter) klopt mijn stelling?

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#19 , 21 jun 2019 08:52

De beslissing van de vrederechter gaat boven de denkpiste die jij er op nahoud . Tracht jij daar bij neer te leggen . Meestal als de familie in onvrede leeft over de gang van zaken duid vrederechter een veel dure persoon aan om de zaakjes te regelen .

Mathieu Rutten

#20 , 21 jun 2019 11:10

file:///C:/Users/mathi/Pictures/facebook/2019%20Maart%20-%20Zorgvolmacht.pdf

Je kan zelf ook als voorlopig bewindvoerder aangesteld worden. Persoonlijk ben ik er voorstander van dat de voorkeur wordt gegeven aan een familielid, de partner, één van de kinderen, broers, zussen ....

Een voorlopige bewindvoering geeft mijn inzien ook meer rechtszekerheid voor de beschermde persoon.

Opgelet een zorgvolmacht kan enkel aangevraagd worden door een wilsbekwame persoon.

Bij een voorlopige bewindvoering moet de bewindvoerder verantwoording afleggen aan de de vrederechter.

In geval van onenigheid stelt de vrederechter meestal een derde persoon aan, een raadsman/advocaat. Deze wordt betaald.

Eigenlijk hetgeen je nu t.o.v. je broers, is het dan t.o.v. de vrederechter.

Je kan dus beter om een voorlopig bewindvoering vragen zolang er geen sprake is van discussie of onenigheid.


willyboy
Berichten: 897

#22 , 21 jun 2019 12:14

Topic starter heeft al eerder een stok in hoenderhok gesmeten ... viewtopic.php?f=27&t=101876&p=584012#p584012

Mathieu Rutten

#23 , 22 jun 2019 20:15

Dank je wel Willy Boy. Mevrouw ik heb de vorige antwoorden ook nagelezen en kan enkel maar concluderen dat u al uw vragen zijn beantwoord. Dit topic wordt dan ook afgesloten.

Terug naar “Andere”