Storende en irritante gelachten en gepraat van andere tafel op restaurant

RoySie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Storende en irritante gelachten en gepraat van andere tafel op restaurant

#1 , 06 feb 2023 00:05

Ik eet regelmatig buitenhuis en af en toe werd ik gestoord door irritante lawaai van gelachen en luid sprekende mensen naast je tafel.
Ik wil weten heb ik recht om aangename sfeer te hebben dat ik tijdens mijn eten kan genieten van mijn momenten of moet ik mij inhouden van die voor mij persoonlijk zeer irritant gedrag van anderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12860

#2 , 06 feb 2023 08:05

Er bestaat geen recht op een maaltijd in stilte te kunnen eten.

lukasi
Berichten: 1151

#3 , 06 feb 2023 08:47

Thuis eten is dan de meest geschikte oplossing, je kan het eten ook laten brengen.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 06 feb 2023 10:25

Ander, rustiger restaurant kiezen

Intreden in kloostergemeenschap met stiltegelofte is ook een optie

CityBird
Berichten: 796

#5 , 06 feb 2023 10:49

Hoofdtelefoon met noise-cancellation op zetten. Gebruik ik steeds op vliegtuigreizen. Helpt enorm.

RoySie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 feb 2023 09:29

Dank U voor de gegeven antwoorden

mariella
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 feb 2023 13:43

Laat het zo. U ziet u als slachtoffer, maar zou u reageren dan kan men u beschuldigen van belaging en schuift u van slachtoffer naar dader.

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#8 , 11 feb 2023 13:52

Laat het zo. U ziet u als slachtoffer, maar zou u reageren dan kan men u beschuldigen van belaging en schuift u van slachtoffer naar dader.
Mariëlle toch wel even de strafrechtelijke betekenis van belaging/stalking opzoeken. Jouw reactie is factueel onjuist. Belaging/stalking is het stelselmatig lastigvallen op een blijvende en herhaalde manier. Een tafel naast jou aanspreken omdat je ze - terecht of onterecht - te luidruchtig zou vinden heeft niets, maar dan ook niets met belaging te maken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mariella
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 feb 2023 18:09

Laat het zo. U ziet u als slachtoffer, maar zou u reageren dan kan men u beschuldigen van belaging en schuift u van slachtoffer naar dader.
Mariëlle toch wel even de strafrechtelijke betekenis van belaging/stalking opzoeken. Jouw reactie is factueel onjuist. Belaging/stalking is het stelselmatig lastigvallen op een blijvende en herhaalde manier. Een tafel naast jou aanspreken omdat je ze - terecht of onterecht - te luidruchtig zou vinden heeft niets, maar dan ook niets met belaging te maken.
Gelukkig!

denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#10 , 11 feb 2023 20:54

Ik kan u maar één goed raad geven ga naar een ander restaurant of je zegt niks tegen zulke mensen daar zou u een ferm kunnen aan mispakken en pas dan zou er nog meer lawaai kunnen zijn, persoonlijk vind ik het zeer erg dat u daar een probleem van vind, blijf thuis en kook zelf zou ik zeggen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38616

#11 , 11 feb 2023 21:46

U kan altijd de restaurantuitbater of de bediening aanspreken.
Was vb in de periode kort nadat niet roken verplicht werd een goede wijze van optreden.

RoySie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#12 , 12 feb 2023 23:25

Ik vind persoonlijk, als wij in een gezamenlijke plaats zitten zoals een restaurant waar men gezellig wil genieten, moeten wij elkaar respecteren. Kan lawaai maken maar niet zo dat de hele zaal precies alleen van jou is. Moet ook recpect hebben dat er andere mensen zijn niet geen zaken hebben met jou en dat je wat rustiger kan doorbrengen. De plaats is op dat moment van veel mensen en niet van jou alleen. Dus alleen je geniet van het moment zonder rekening te houden met anderen, vind ik buiten proportie. Dat is gewoon mijn mening. Maar blijkbaar ben ik het enige hier die zo over denkt en anderen vinden dat als normaal. Dan is het ook goed. Ik moet daar bij neerleggen aan de meerderheid van hier. Maar toch bedank ik aan iedereen die hun mening wil delen, waardoor ik besef dat ik moet rekening houden met de meerderheid

lukasi
Berichten: 1151

#13 , 13 feb 2023 09:12

Als je tafelbuur je stoort kan je toch enkele dingen doen ?
- ofwel lach je of praat je mee over het onderwerp . Mijn ervaring is dat de tafelburen dan meestal zo verbouwereerd zijn dat ze niet meer weten waar aan of waaraf.
- ofwel vraag je aan de kelner om de manager te sturen en je vraagt of hij wil optreden. Kom je daar regelmatig dan zal de manager zeker met je wens rekening houden
- ofwel vraag je zelf aan je tafelburen of het niet stoort dat je alles hoort.
- of je vraagt een ander tafeltje , ver weg van de stoorzenders.

Niet iedereen heeft dezelfde opvoeding, norm of sociale vaardigheden mee gekregen.
Het zou anders maar saai zijn.

LeenW
Berichten: 12860

#14 , 13 feb 2023 09:22

Hangt dit ook niet sterk af van het type restaurant? Eetcafé vs. sterrenrestaurant gaat toch een andere drukte zijn?

denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#15 , 13 feb 2023 10:07

Hangt dit ook niet sterk af van het type restaurant? Eetcafé vs. sterrenrestaurant gaat toch een andere drukte zijn?
Natuurlijk is dit een menselijk groot verschil .

ook het gemiddelde leeftijdsverschil is zeer groot tussen het hoog segment tegen over het laagsegment in de horeca.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Privacy-bescherming”