Advocaat belt zelf op

Wouter86
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Advocaat belt zelf op

#1 , 19 jan 2020 23:28

Hallo,

naar aanleiding van een incident dat ik voor heb gehad me iemand is er wel wat heen en weer gebeld en gestuurd tussen ons.
Na een tijdje blijkt ook te zijn dat die persoon toch wel een zwaar verleden achter de rug heeft.
Ook is me duidelijk geworden dat die persoon zwaar borderline patient is met als gevolg dat die zelf zijn eigen leugens begint te geloven en dat die naar anderen toe zo ook nog eens geloofwaardig over kan komen.

Nu weet ik best dat die persoon bezig in met illegale praktijken waar ik men neus niet in ga steken of ik heb gegarandeerd problemen.
Daar ik er van van weg wil blijven begon het vele sms"en en bellen, net alsof ik diegene was die stalker gedrag vertoonde en noem maar op.

Na een tijdje werd ik het beu en begon ik de poppenkast even mee te spelen via de gsm. Bijgevolg dat diens wereld in zijn/haar hoofd helemaal door draaide..
Toen ik dacht dat men het begreep aan de andere kant vroeg ik ook om er gewoon dus mee te stoppen.

Na x aantal uren begonnen de berichten meestal weer. Na een tijdje (voorbije weekend), waren er alsnog een paar zaken die ik moest zeggen, vragen, tot men grote ergernis dus stuurde ik wat moest en melde ik erbij dat wanneer men niet zou stoppen met hoe en wat men bezig was, dat ik een anonieme klacht zou indienen bij bepaalde instanties.

Die nacht, plots ook niks meer na men dreigement.
Eindelijk rust.

Zaterdag middag kreeg ik plots telefoon. Privénummer....
Ik nam op, zei men naam en werd heel rustig en formeel aangesproken door een man die ik nog nooit gehoord had.

Die vertelde ook al zijn naam niet om te beginnen maar stelde zich wel voor als de advocaat van die persoon waarover ik het had.
Vervolgens haalde die een paar argumenten aan die eigenlijk vrijwel nergens op sloegen en dat wanneer ik niet stopte met het berichten sturen en het bellen dat men maandagochtend een klacht zou neerleggen voor stalking, laster en eerroof etc.

Ik lachte dit al deels weg maar en duidde dat hier niks van aan was en dat hij op zen 2 oren kon slapen ivm het contact.

Nu zat ik die avond na te denken en keek ik in men mailbox en daar zag ik nog een paar reacties van de andere kant over vanalles en nog wat.
Hierop reageerde ik gewoon en ging slapen.

De volgende ochtend toen ik wakker werd dan zag ik plots weer een reeks smsen staan maar reageerde ik slecht met 1 bericht.
Met een lachende smiley in de mail en dat was het dan.

Na enkele Uren, plots weer telefoon van een privénummer.
Ik nam op en het was diezelfde man als dag voordien.

Ik moest weer lachen daar ik hem niet geloofde en duidde waarom.
Oa zijn naam dat hij niet zei,
ook zen nummer dat verborgen was,
en dat ik het vrij straf vind dat een advocaat een andere partij telefoneert om te dreigen dat ik moet stoppen met bepaalde zaken of er word klacht neergelegd tegen me voor stalking en noem maar op. Waarbij hij verscheidene keren duidde dat dit verregaande gevolgen voor mij zou kunnen hebben wanneer ik me nu echt niet aan men woord zou houden en stoppen met sturen.
Ik had dan ook zen naam nog eens gevraagd en pas de 2e keer mompelde hij een naam die ik niet direct begrepen had.
Al dat het me eigenlijk ook niet interesseert.

Nu men vraag is uiteindelijk, mag een advocaat een tegenpartij zelf opbellen en in feite dreigen met een klacht ed.
En dit dan zonder enige gegevens na te laten of zonder enig ander contactgegevens via zen gsm vrij te geven zoals zijn telefoonnummer en dergelijk...


Alvast bedankt,
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 20 jan 2020 00:23

kan perfect zijn dat het geen advocaat was, maar iemand die de tegenpartij goed kent, en wat wou dreigen

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 20 jan 2020 13:09

Wees wijs en stop met reageren.

Reclame

Wouter86
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jan 2020 16:10

Met het reageren was ik al gestopt hoor. Maar omgekeerd was dat niet direct het geval..
Maar los daarvan, heb ik de nr zelf geblokkeerd en heb er dus geen last meer van. *hout vasthouden*

Maar mag dit wettelijk gezien dan..?
Of dat het nu een echte was of niet, dat kan me eerlijk gezegd ook niets geven..

Ik vroeg me dat dus af of het mag dat je aan je advocaat vraagt om eens te dreigen dat iemand met iets moet stoppen of dat er zware gevolgen van zouden kunnen komen daar men klacht zou neerleggen voor stalking and so on..

Dat het 9/10 geen echte was daar ben ik door andere zaken alleen al vrij zeker van niet.
Ikzelf heb nog nooit een advocaat nodig gehad. Dus ik ken daar niks van, maar gezond verstand boven alles.. Ik zou dus enorm verbaasd zijn als me er nu iemand verteld dat dit allemaal zomaar mag. (?)

Mss zijn er zo nog mensen die wel al eens een fake telefoontje kregen en daardoor schrik kregen en vervolgens de eisen uitvoerden...?!

Terug naar “Privacy-bescherming”