Naam word negatief gebruikt op internet.

Ypoc
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja

Naam word negatief gebruikt op internet.

#1 , 26 sep 2019 09:25

Heb een vraag wat ik kan doen als mijn volledige naam op internet word gedeeld met een nogal negatieve omschrijving erboven die overigens niet klopt?

Om een lang verhaal kort te maken:

Mijn grote passie in het leven is de aquariumhobby, dat is ook mijn enige hobby. Omdat het namelijk moeilijk is voor mij op me op meer dan 1 ding te focussen, heb namelijk autisme.

Er is 1 iets waar ik elk jaar enorm naar uitkijk namelijk een aquarium wedstrijd.
De organisatoren kennen mij intussen ben elk jaar een vaste waarde als deelnemer. (Deze wedstrijd verloopt online, is geen officiële wedstrijd)

Ik kan nogal opgaan in sommige dingen en soms te veel, wat de organisatoren ook wisten. Had ze ingelicht dat ik oa autisme had en zo kon reageren, in de hoop dat er kon rekening gehouden worden met mij.

Maar om het verhaal in te korten, is er dit jaar een discussie gevallen. Geen bedreigingen of gescheld of dergelijke...
Heb een gesprek gehad met de organisatie via messenger op Facebook, waarin ik mijn onenigheden heb gedeeld.

Nu kom ik erachter dat er een screenshot is gedeeld op sociale media van mijn gesprek, met mijn volledige naam zichtbaar. Nu is het zo dat er op zich niets erg in het gesprek zelf staat. Maar de omschrijving erboven brengt me nogal in een slecht daglicht.
Er staat oa dat ik zou hebben proberen de wedstrijd manipuleren, en gevraagd zou hebben om betere resultaten,... Enzovoort

Nu is het probleem dat dat allemaal niet klopt, en er een gesprek is om dit te bewijzen.

Maar nu vroeg ik me af, mijn naam word onterecht zwart gemaakt op de organisator zijn sociale media, wat doe ik daaraan of naar wie of wat stap ik?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 sep 2019 09:32

Vragen aan de organisator om je naam te schrappen, vandaar dat het altijd goed is op de sociale media een nicknaam te gebruiken zoals je hier op dit forum ziet .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”