Bewakingscamera

Adele85
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Bewakingscamera

#1 , 03 jul 2019 17:23

Op vrijdag heb ik gemerkt dat mijn baas op kantoor nieuwe bewakingscamera's met geluidsopname geïnstalleerd heeft, zonder mij te verwijtingen.
Maag dat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 03 jul 2019 17:33

Dus er was al een bestaand camerasysteem waarvan u wel officieel op de hoogte was?

Adele85
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jul 2019 19:43

Er was al een bestaande camera boven mijn bureau - het werd mij gezegd dat deze niet werkte. De echte bestaande camera was achter mij, maar daarvan wiste ik niks omdat het verstop zat achter een rookmelder. Nu heeft hij een nieuwe geplaatst naast de oude.
Toen ik mijn bas daarover confronteerde, krijg ik als antwoord dat er een plakkaat hangt bij de ingangsdeur
“Camera - camerawet van mei 2007”.
Ik dacht dat volgens de hedendaagse wet mijn baas mij op de hoogte moet brengen over waar de camera’s juist zijn.
Een ik vraag mij ook af of geluidsopname niet tegen het privacywet gaat.

Reclame

Adele85
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jul 2019 19:44

Ik werd er dus nooit officiel op de hoogte gebracht. Het was gewoon via collega’s dat ik het te weten krijg.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 03 jul 2019 19:55

Als uw bedrijf een vakbondsvertegenwoordiging heeft, kan u daar eens polsen of zij er van wisten

Adele85
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 jul 2019 19:59

Heelas hebben wij dat niet…


Terug naar “Privacy-bescherming”