Gepersonaliseerde verkiezingsreclame

Evi (Odos)
Topic Starter
Berichten: 354
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

Gepersonaliseerde verkiezingsreclame

#1 , 14 mei 2019 19:55

Wat het gebruik van persoonsgegevens en de GDPR inhoudt, is me bekend.

Echter sinds ik een zelfstandige activiteit uitoefen en mijn naam toevallig ook mijn bedrijfsnaam is, lijk ik wel vogelvrij verklaard door de marketeers. Tankkaarten, leningen, koffiezetapparaten, waarzeggers,... je kan het zo gek niet bedenken of het is de afgelopen maanden gepasseerd.

Vandaag een brief van een kandidaat van een politieke partij. Een enveloppe per post met handgeschreven adres.
Ze heeft de gegevens gehaald van de website van mijn beroepsfederatie - staat er braaf bij vermeld - en gebruikt onze gemeenschappelijke interesse om een stemmetje te bedelen.

Kan dit eigenlijk?
De gegevens zijn weliswaar openbaar. Uiteraard, het is de bedoeling gevonden te worden door geïnteresseerden. Maar betekent dat dan automatisch dat ze mogen gebruikt worden voor alle mogelijke reclamedoeleinden die niets met de materie ansich te maken hebben?
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Estagon
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2019 20:05

Een interessant artikel die u op weg kan helpen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/20 ... er-mag-da/

Estagon
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mei 2019 20:06

Voor niet-verkiezingsgerelateerde geadresseerde reclame gelden andere regels en moet u wel degelijk toestemming gegeven hebben.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”