Naamgebruik in app

JMPRSNL
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Naamgebruik in app

#1 , 06 mei 2019 09:55

Dag Allen,

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een app. In deze app kunnen mensen zich registreren en aangeven welke hun courante of meest bezochte gym/fitness is. Als je bijvoorbeeld iedere dag naar de fitness gaat, kan je dit invullen en wordt er tijdens het typen automatisch een suggestie weergegeven. Alle namen van alle gyms/fitnessen zitten dus met een database in deze app geïntegreerd.

Maar mag dit wel? Zit hier geen copyright op of is dit geen inbreuk in een of andere privacywetgeving?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp en het meedenken,

Jonathan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2019 10:01

Ik zou toch eerst eens de GPDR wet nalezen, ik denk dat dit tegen deze wet zal zijn .

Dit is de wet rond de bescherming van persoonlijke data van de Europese burger
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JMPRSNL
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2019 10:10



Dit is de wet rond de bescherming van persoonlijke data van de Europese burger
Dag,

Bedankt voor jouw antwoord. Het gaat wel niet om gegevens van de burger of de gebruiker, maar om een database waarin de naam en adresgegevens staan van de betreffende fitness/gym. Bijv. fitness X komt automatisch te voorschijn als je "xxxxx-fit" intypt. Mijn vraag is of dat die gegevens (die eigenlijk openlijk online te vinden zijn) mbv een database mogen weergegeven worden in een app.

Bedankt,

Jonathan

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mei 2019 10:26

Om zeker geen miserie te krijgen zou je beter, hun dus gans de database een mail sturen als ze daar akkoord voor gaan, en je zet er onderaan bij geen antwoord word het geacht dat ze akkoord gaan.
En dit is voor je app ook onrechtstreekse reclame
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JMPRSNL
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mei 2019 10:52

Om zeker geen miserie te krijgen zou je beter, hun dus gans de database een mail sturen als ze daar akkoord voor gaan, en je zet er onderaan bij geen antwoord word het geacht dat ze akkoord gaan.
En dit is voor je app ook onrechtstreekse reclame
Bedankt, maar ik zou graag precies weten wat hier juridisch gezien mag of niet, aangezien mailen en akkoorden vragen veel tijd in beslag neemt.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 07 mei 2019 16:05

Rechtbank nog veel meer.
En best antwoorden is akkoord - niet antwoorden is geen akkoord.

Terug naar “Privacy-bescherming”