verdere stappen voor anonieme melding van wanpraktijk arts

Elise50
Topic Starter
Berichten: 5

verdere stappen voor anonieme melding van wanpraktijk arts

#1 , 18 mar 2019 13:33

Hallo,
Ik weet me geen raad meer bij wie ik terecht kan, melding te maken van het weigeren me een copie te verschaffen van een verwijsbrief,
door de arts, wiens identiteit ik anoniem houd, overgemaakt per post naar een universitair medisch centrum in Nederland, en waarvan toch normaal gezien een copie
voor de aanvragende arts zelf dient te zijn bewaard op pc, en hem die vraag stellende zeer zenuwachtig gedrag kon vaststellen, tijdens
een consult, vorige week nog.
Op basis van wat hij beweert in die verwijsbrief gezet te hebben, ben ik in dat UMC in Nederland, uitgesloten van een, hier in België,
nog onvoldoende kennis over een nog volop in wetenschappelijk onderzoek zijnde zenuw-spier aandoening, in dat UMC.
Ik informeerde eerst al bij dit UMC, of zij me een copie van de verwijsbrief konden bezorgen, maar zij haalden aan dat wegens
policy hanterend ginds, in het buitenland, ik de copie aan de doorverwijzende arts diende te vragen.

Mvg,
Elise50

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 18 mar 2019 13:56

best uw vraag eens stellen op een Nederlands juridisch forum.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 18 mar 2019 15:45

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#4 , 18 mar 2019 16:22

Ik denk dat de TS wil weten of ze recht heeft op het verkrijgen van een kopie van de doorverwijzing van haar Belgische arts.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 18 mar 2019 16:35

De briefwisseling tussen artsen is confidentieel. Als ze willen dat je er inkijk in hebt had je al een kopie gehad

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 19 mar 2019 00:14

Welke wanpraktijk?

Terug naar “Privacy-bescherming”