PRIVACY // Controle eigen woning

Peter2610
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

PRIVACY // Controle eigen woning

#1 , 08 mar 2019 18:11

De VEA (Vlaams Energie Agentschap) wil mijn EPB aangifte vergelijken met de werkelijkheid en de woning betreden.
Ik moet hiervoor toestemming verlenen (zoniet zal het VEA de controle gerechtelijk afdwingen).

Wij hebben geen bezwaar tegen een bezoek/controle.
Echter, het VEA wil ook foto's binnenshuis nemen en hiertegen hebben wij wel bezwaar.
Kan ik dit weigeren ?

mvg
Peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 08 mar 2019 18:18

De reden waarom men foto's wil nemen is om deze te vergelijken met de doorgegeven materialen. Op locatie is dit namelijk niet zo eenvoudig te controleren. Bij onze aangifte moesten we bv de dikte van de muren aantonen. Ik kan aannemen dat men dit wil controleren en hiervan een foto wil nemen om bij het dossier te steken.
De vraag is, wilt u problemen krijg door een foto te weigeren? Ik zou namelijk ook niet graag hebben dat er foto's worden genomen van mijn woning.
Bespreek dit met de dienst zelf en u zal zien dat er rekening gehouden kan worden met uw privacy.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 08 mar 2019 19:54

Als een rechter u moet dwingen heb je mogelijks geen mogelijkheden meer om iets te bespreken of iets aan de kant te zetten dat je niet op de foto wil.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”