Investeren in huis partner

Mertenku
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Investeren in huis partner

#1 , 03 okt 2023 21:22

Ik vrees dat ik een beetje naïef ben geweest om te investeren in het huis van mijn partner in 2018 en 2019. Mijn partner kreeg de woning geschonken van zijn moeder en verkreeg de naakte eigendom. Vanaf eind 2019 verkreeg hij ook het vruchtgebruik. Het pand werd vanaf 2018 volledig gerenoveerd. Nu 2023 zijn wij uit elkaar na een relatie van vele jaren. Net voor ik de investeringen deed van zo'n 35.000 euro ondertekende we wel samen een zelfgeschreven document met de schriftelijke vermelding dat er bij een breuk de investeringen moeten terugbetaald worden, op de bankafschriften moest ik wel bij omschrijving renovatie vermelden. Maar ik lees bijna overal dat ik dit best had opgesteld bij een notaris door middel van een samenlevingsovereenkomst? Maar ik kans om mijn bedrag terug te vorderen met dit geschreven document? De bedragen van mijn investering heb ik wel niet in het schriftelijk document gezet. Kan er mij iemand advies geven aub? Als ik dit aanvecht heb ik dan kans dat ik win? We hebben ook een kind, het huis gaat naar onze dochter later.

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 17 okt 2023 15:17

U hebt een document waar dat in staat.
Is op zijn minst een begin van schriftelijk bewijs.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”