Wat raden jullie aan? (trouwen etc)

Vuegje
Topic Starter
Berichten: 3

Wat raden jullie aan? (trouwen etc)

#1 , 28 okt 2008 14:18

okay ff in het snel.

Mijn vriend is van Noorwegen en ik ben belg. Maar omdat ik de laatste 12 jaar in spanje heb gewoond ken ik de hele wetgeving hier in belgie niet.

Ik heb nu al 1000 spookverhalen gehoord!

Wij hebben dus nu een Zoontje en gaan over een jaar voor meer kindjes. Wij willen ook samen een huisje kopen over een aantal jaar.

Wij zijn niet getrouwd, niet officeel samenwonend of dergelijke. Wel heeft mijn vriend onze zoon herkend.

Wat is nu het beste te doen in deze situatie, Trouwen, samenwonings contrakt? Wat gebuert er als er iets gebuerd met een van ons of ons bijde? wat zijn de wetten hier rond in belgie?

Waar kan ik zo een soort info vinden? Wat zijn de voor en nadelen van alles? Waar kunnen we genoeg info vinden om te zien wat het beste bij ons past.

Mijn man komt uit een gebroken huwlijk en is niet zo jumpy om te trouwen ;) vandaar ;)

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 28 okt 2008 21:36

Voor een aantal van deze vragen kan je zeker bij een notaris terecht!!!

Er zouden toch best een aantal zaken op papier gezet worden, vooral in functie van jullie kind(eren) en zeker in functie van een latere aankoop van een woning.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”