Huisvredebreuk ???

Angel1981
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huisvredebreuk ???

#1 , 19 okt 2020 13:36

Wij ( mijn partner en ik ) zijn dit weekend er even tussenuit gegaan naar de Ardennen om even tot rust te komen .
Mijn dochter van 19 was alleen thuis en heeft haar ex binnen gelaten .
Wij willen al lang absoluut niet dat hij hier ooit noemt binnenkomt ( door wat hij mijn dochter heeft aangedaan , door wat hij ons heeft aangedaan .. bedreigingen en noem maar op )
Hij heeft hier een heel weekend verbleven maar dus buiten onze wil ! Maar daar wij in de Ardennen waren konden we er dus niets aan doen...
Is dit huisvredebreuk ?
Kan ik een klacht indienen ?

Mvg een moeder die haar nu niet meer thuis voelt in haar eigen huis ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 764

#2 , 19 okt 2020 13:41

Was het buiten de wil van uw dochter?

LeenW
Berichten: 12870

#3 , 19 okt 2020 13:48

Er kan inderdaad geen huisvredebreuk zijn als deze vrijwillig wordt binnengelaten door een bewoner.

Reclame

Angel1981
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 okt 2020 13:53

Ook niet als wij onze dochter hadden verwittigd en die persoon ook al meer dan een jaar weet dat hij hier niet binnen mag ?

LeenW
Berichten: 12870

#5 , 19 okt 2020 13:58

De enige oplossing zal zijn om de dochter het huis uit te zetten, dan is zij niet meer bevoegd om mensen binnen te laten.

Angel1981
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 okt 2020 14:01

Ok bedankt voor de informatie

Franciscus
Berichten: 38617

#7 , 20 okt 2020 20:31

Ja gezien dochter meerderjarig is beslist zij wie binnen of buiten moet .
Zelfs als jullie thuis zouden zijn en zij hem binnenlaat kan u zo direct nog niets doen.
Ook politie kan op dat moment niet altijd ( hangt van bepaalde omstandigheden af of die kunnen optreden).

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”