uitzetting woning / PV nr.

CharlieB.
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Re: uitzetting woning / PV nr.

#16 , 17 feb 2020 09:23

Verder ben ik nooit verhoord of gearresteerd, maar gewoon afgezet met mijn koffertje bij een hotel. Nogmaals domicilie staat op dat adres, en geen vrederechter, niets.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#17 , 17 feb 2020 09:30

Dan had u dat die dag kunnen weigeren. Of dergelijke gedwongen overeenkomst rechtsgeldig is betwijfel ik, maar daar zullen er wel andere op het forum op kunnen reageren.
Om terug te komen op uw eerdere vragen:

"Welke stappen kan ik ondernemen inzage te krijgen in het PV? Kan er sprake zijn van een fout door de politie? Kan ik hier verder nog iets mee?"

U dient naar het parket te gaan en inzage te vragen in uw dossier. Een eenvoudige zoektocht online kan u zeggen wat het adres is van het parket, dit hangt af van waar de feiten zich afspelen.

De politie kan (vriendelijk of niet) vragen te vertrekken, het is aan u om hierop in te gaan of niet. U had kunnen weigeren, elke Belg wordt geacht de volledige wet te kennen. Moest de politie u manu militari uit de woning hebben gezet zonder wettelijke basis, dan hadden ze een fout begaan. Nu zal u hen weinig kunnen maken vrees ik.

U kan zich misschien best een advocaat zoeken en de zaak naar de rechtbank brengen, of om te beginnen de tegenpartij aangetekend aanschrijven. Want als u daar woonachtig was kan men u dit niet zomaar afnemen zonder enige vorm van compensatie.

Franciscus
Berichten: 38587

#18 , 17 feb 2020 21:03

U schrijft eerst bemiddelaar nu advocaat dus is er een onderlinge overeenkomst ... mogelijk zelfs al verschillende stappen in een bemiddelingspoging??
Was er een procedure bezig voor de familierechtbank gezien er ook sprake is van kinderen?
Kinderen van beide? ov van een vroegere relatie?
Een bemiddelaar werkt voor beide partijen ...
PV wordt alleen opgesteld als er iets 'ernstig' aan de hand is waar parket / rechter moeten in tussenkomen. Bij een eenvoudige ( nu ja huishoudelijk probleem) wordt er een kort verslag of melding gemaakt en geen PV.?
Drie politieambtenaren ...was daar een OGP hoofdinspecteur bij? of een commissaris ? respectievelijk zilveren kronen en gouden kronen als onderscheidingsteken en zal het ook die geweest zijn die zich kenbaar gemaakt zal hebben.

Wanneer hebt u de eerste overeenkomst getekend voor de politie er was of daarvoor al????

Gezien vriendin toestemming heeft gegeven mag politie wel binnen....

Kan zijn dat u pas daarna verhoord gaat worden nadat u een advocaat hebt kunnen raadplegen.


Kortom heel veel vragen die wij ons kunnen stellen.

Hebt u al een advocaat???

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”