Uitelkaar gaan en onenigheid

Freemont1980
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitelkaar gaan en onenigheid

#1 , 06 feb 2020 05:54

Beste,

Ik probeer men verhaal zo kort mogelijk te maken. Ik ben X - naam verwijderd - JurecaBe - moderator Xj. 3 kids. 2 van ex-partner (5 jaar gescheiden) 1 van huidige (ex-)partner. Wij wonen nu bijna 4 jaar
In een huurhuis waar we beide het contract hebben voor getekend. Meneer is alcohol verslaafd en sporadisch harddrugs. We hebben hiervoor ongeveer een jaar samengewoond in het app dat ik huurde. Ik heb daar nooit problemen gemerkt of ondervonden. Vanaf de dag dat we samen getekend hadden voor het huurhuis zijn de problemen begonnen.
Hij is al 2 x in opname geweest voor zijn verslaving maar telkens maar even resultaat.
Ik werk fulltime, hij al een jaar niet.Hiervoor werkte hij wel maar een paar x werk verloren omdat hij strontzat was , zelfs 1x met combi thuis afgezet. Omdat hij agressief werd op het werk
Doet echter ook geen moeite Om maar werk te zoeken en als hij dan toch spontaan iets aangeboden krijgt , is hij het na een paar dagen beu en komt hij niet meer opdagen.
In het huishouden doet hij practidvh niets.
Kwa bijdrage financieel hangt het ervan af hoe hij goed staat.
De ene maand stort hij iets op de gezamenlijke meestal een verwaarloos bedrag. Sommige maanden totaal niet.
Als hij dan gedronken heeft terroriseert hij ons allen. Ik heb al meermaals de politie moeten bellen om mijn jongste zoon mee buiten te krijgen om te kunnen gaan lopen. ( bv om te gaan werken,
Kleinste naar school te kunnen brengen, in de zomer naar de camping te kunnen vertrekken om tot rust te kunnen komen,...)nu heeft hij het op mijn middelste zoon gemunt( 13 j) hij ligt de kleine te kleineren, te vernederen, uit te dagen. ( bv jij bent niets waard, niemand moet u, jij bent een rotjong, u oma mag u zelfs niet, je hebt een kutmoeder) uiteraard strontzat.
Van smorgens tot s avonds, s nachts aan de wodka.
Als ik er dan bij ben kan ik mijn zoon intoom houden maar als ik er ni ben begrijp ik best dat mijn kind zijn stoppen
doorslaan.
Gisteren heeft hij een gat geklopt in de muur, hij zei er letterlijk bij dat we blij moffelen zijn dat hij op de
Muur had geklopt en niet op DAT ( bedoelde mijn zoon van 13) ... Hij heeft ook tot 23 uur constant op de muren liggen slaan, stampen op de vloer.. hij zegt ook letterlijk dat hij weggaat gaan maar dat dat nog maanden gaat duren en zolang mijn zoon hier is, ons en zeker zijn leven tot een hel gaat maken, oorlog voeren. Deze situatie is niet langer houdbaar. Ik ben niet meer gerust
Als ik aan t werken ben, ik vertrek namelijk voor mijn kinderen naar t werk en kom na hen thuis.
Hij brengt de jongste maar sporadisch naar t school( oké kind is nog niet schoolplichtig maar toch) Ik kan zelf nergens terecht met mijn 3 kinderen. Ik wil trouwens ook het huurhuis alleen overnemen. Ideale lokale, dicht bij scholen, dicht bij men ouders en vooral betaalbaar voor mij.

Kan ik stappen ondernemen om hem zoenen mogelijk het huis uit te zetten?
Situatie is echt niet meer leefbaar.
Sorry voor het lange relaas.
Ik hoop dat ik een passend antwoord kan verkrijgen.
Mvg X

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
alanis
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 feb 2020 09:15

Ik kan u hier geen juridisch advies over geven.
Maar wat betreft het kinderwelzijn.
Ik zou zijn gedrag en de mishandeling naar uw kinderen toe absoluut niet tolereren!
Ik zou nu in actie schieten en hem onmiddellijk aan de deur zetten.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”