Waar domicilie leggen tijdens verbouwing aan pas gekocht huis?

Geert.V
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Waar domicilie leggen tijdens verbouwing aan pas gekocht huis?

#1 , 17 jan 2020 09:23

Hallo,

(tldr) Waar dienen wij onze domicilie te leggen indien er in ons nieuwe huis nog verbouwd wordt en ons oude appartement reeds is verkocht? Wij logeren nu afwisselend bij vrienden, familie en in airbnb’s, dus het is moeilijk om een tijdelijke domicilie op een ander adres te leggen.

--

Wij hebben eind vorig jaar een huis gekocht waarin nog redelijk wat verbouwingen moeten gebeuren. Ons oude appartement hebben we verkocht, om de aankoop van het huis te betalen. Al onze meubelen, etc. zijn al verhuisd naar het huis, onze namen hangen op de brievenbus en aan de deurbel, maar wij logeren tijdens de werken nog even bij vrienden, familie en in airbnb’s…

Wij hebben toen advies gevraagd aan de politie ivm het verleggen van onze domicilie, die ons hebben verzekerd dat de wijkagent hier niet moeilijk over zou doen en ons wel zou inschrijven als onze naam op de brievenbus en bel staat. Verassing, de wijkagent doet hier wel moeilijk over en wil ons niet inschrijven.

Ik vind veel conflicterende informatie terug over de vraag of de wijkagent hier correct is. Langs de ene kant lees ik dat de wijkagent alleen de domicilie kan verleggen indien je ergens effectief woont. Langs de andere kant heb ik begrepen dat je domicilie de plaats dient te zijn waar je het grootste deel van het jaar verblijft. Dit zal het huis worden, maar is nu tijdelijk niet het geval. Indien wij eerst onze domicilie zouden hebben laten verleggen en dan pas zouden zijn beginnen verbouwen had hier geen haan naar gekraaid (zie ook viewtopic.php?t=59603).

Wat kunnen wij ondertussen doen?

Bedankt!
Geert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 17 jan 2020 09:41

Een referentieadres lijkt een tijdelijke oplossing. De wijkagent mag u inderdaad niet inschrijven als u er nog niet woont.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”