Studiekosten deels zelf betalen.

Artekol
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Studiekosten deels zelf betalen.

#1 , 12 jan 2020 17:37

Ik ben een man van 19, binnenkort moet ik terug naar school maar mijn ouders zijn er nog niet uit of ze maar de helft van het inschrijfbedrag gaan te bekostigen of totaal niets, waardoor ze mij forceren op een stressvolle manier om werk te gaan zoeken.

Op zich heb ik hier geen probleem mee dat ze willen dat ik zelf ga werken voor basisdingen te betalen(of extra's) maar ik ben ingesteld om op een rustige en ontspannen manier werk te gaan zoeken zonder dat ik die weg opgestuurd wordt. Kunnen ze mij forceren de helft van het bedrag te betalen omdat ze dat zelf niet willen of kunnen? Hoe kan ik studeren zonder dat ik geforceerd wordt werk te gaan zoeken omdat mijn ouders dat niet willen betalen?

Met werk bedoel ik klein geld verdienen zoals in het weekend werken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 13 jan 2020 12:23

Moeilijk om uw situatie in te schatten. Ouders hebben normaliter een onderhoudsplicht die inclusief “redelijke” opleiding is. “Redelijk” is voortgezet onderwijs zonder al te veel bisjaren doch van een bij uw mogelijkheden passend niveau. Ga anders eens langs bij bv een ocmw voor advies op maat.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”