Stiefzoon toegang definitief ontzeggen

Bossi
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Stiefzoon toegang definitief ontzeggen

#1 , 25 dec 2019 09:42

Goedemorgen,

Kan ik mijn stiefzoon op 1 of andere manier (officieel) de toegang ontzeggen tot mijn eigen woning? Na enkele keren zijn "kuren" door de vingers te hebben gezien en hem telkens een nieuwe kans te hebben gegeven wil ik nu dat hij hier nooit nog binnenkomt.
Hij mag met zijn moeder afspreken over de hele wereld, maar ik wil niet dat hij nog 1 voet op mijn eigendom zet. Niet de voortuin, niet de woning, niet de achtertuin.
De woning is 100% van mij alleen, mijn vrouwtje (ongehuwd en niet wettelijk samenwonend) woont reeds 5j bij me in.

Ik dacht zelf om via de advocaat een aangetekende brief te versturen.

Met vriendelijke groeten,

Bossi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 25 dec 2019 11:39

Waar is uw stiefzoon gedomicilieerd? Maakt een wereld van verschil.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 dec 2019 12:03

Kan ik mijn stiefzoon op 1 of andere manier (officieel) de toegang ontzeggen tot mijn eigen woning?
Leeftijd :?:
Gedomicilieerd bij u of niet :?:

Ik dacht zelf om via de advocaat een aangetekende brief te versturen.
Dat kan u eventueel veel goedkoper zelf ... en het "gewicht" er van is hetzelfde.


Kan u dat niet beter via zijn moeder regelen :?:
Zij is bij u gedomicilieerd, en laat in principe binnen wie zij wil

Reclame

Bossi
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 dec 2019 21:39

Hallo,

Bedankt voor de reacties tot hiertoe.

De moeder woont in de praktijk volledig gratis bij mij. De woning is van mij en ik betaal gas, water en elektriciteit.

Hij is 21 jaar en staat ingeschreven bij zijn vader. Hij komt enkel in het weekend naar hier om te feesten met zijn vrienden en dan hier de luierik uit te hangen. Soms ook dit tafereel in de week bij feestdagen.

Maar nu heeft ie me zo hard aangepakt dat het voor mij genoeg is.

Hoezo kan ik dit zelf goedkoper? Ik zit er zelfs niet mee in om 500€ te betalen aan een brief via advocaat. Zolang hij maar geen "teen" op mijn grond zet.

Met vriendelijke groeten,

Bossi

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 25 dec 2019 22:06

Als uw 'vrouwtje' bij u is gedomicilieerd dan laat ze als bewoner binnen wie ze en wanneer ze dat wil.
Goede examenvraag.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 26 dec 2019 09:45

[quote=Bossi post_id=612736 time=1577306377 user_id=48797
De moeder woont in de praktijk volledig gratis bij mij. [/quote]
Maar ze staat bij u gedomicilieerd, en dus kan ze binnen laten wie ze wil.

Dus ga je via haar: zoon komt er niet meer in.
Dan moet ze er maar elders mee afspreken als ze hem wil zien.

Als hij een sleutel heeft, verander je de sloten
(Er zijn sleutels die men niet zomaar bij maakt zonder bijhorend aankoopbewijs vh slot)


Als dat nog niet helpt, zal u er de consequenties aan moeten vastkoppelen...

Hoezo kan ik dit zelf goedkoper?
Je kan hem zelf een aangetekende brief sturen dat hij niet meer welkom is in je huis.
Geen advocaat voor nodig.
Bespaar je de kosten.
Juridisch heeft het dezelfde waarde of je die zelf stuurt, of een advocaat dat laat doen.

Bossi
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 dec 2019 10:54

Ik ben mee in het verhaal dat zij binnenlaat wie ze wil, gelukkig ziet ook zij dat dit ontoelaatbaar is en was.

Heb haar op een rustige manier duidelijk gemaakt dat ik haar absoluut het contact met haar zoon niet verbied en ze mag hem zoveel zien als ze wil.

De wereld is groot genoeg, ze mag er overal mee afspreken, zo vaak ze maar wil, maar niet op mijn eigendom meer. Dit begrijpt ze perfect, na alles wat ik voor de kinderen had gedaan.

Ik ga eens zoeken naar zo een voorbeeldbrief.

Alvast bedankt voor de hulp hier.

Met vriendelijke groeten,

Bossi

Bossi
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 dec 2019 10:54

Ik ben mee in het verhaal dat zij binnenlaat wie ze wil, gelukkig ziet ook zij dat dit ontoelaatbaar is en was.

Heb haar op een rustige manier duidelijk gemaakt dat ik haar absoluut het contact met haar zoon niet verbied en ze mag hem zoveel zien als ze wil.

De wereld is groot genoeg, ze mag er overal mee afspreken, zo vaak ze maar wil, maar niet op mijn eigendom meer. Dit begrijpt ze perfect, na alles wat ik voor de kinderen had gedaan.

Gelukkig heeft hij geen sleutel, hij kan hier zelf niet meer binnen. Zijn badge in het toegangscontrolesysteem is geblokkeerd. En er hangt camerabewaking.

Ik ga eens zoeken naar zo een voorbeeldbrief.

Alvast bedankt voor de hulp hier.

Met vriendelijke groeten,

Bossi

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”