huuropzeg relatiebreuk

marleenbalcaen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huuropzeg relatiebreuk

#1 , 11 dec 2019 22:50

ik huur een huis heb dan ook mijn huurcotract alleen getekend.mijn vrien is sinds een jaar geleden by me ingetrkken.er is een relatiebreuk en ik wil vertrekken.wat zyn onze rechten enof plichten tegen over het huurcontract ?gr marleen b

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 792

#2 , 12 dec 2019 06:08

Jouw vriend is geen betrokken partij in dit huurcontract. Jij bent gebonden aan de contractuele verplichtingen in dat contract, ook als je vertrekt.

Je kan de huurbaas vragen of hij of zij bereid is om het contract aan te passen en jouw vriend als huurder te aanvaarden. Dit is echter een gunst, de huurbaas hoeft dit niet te aanvaarden.

Het is veel eenvoudiger als jij blijft wonen en je vriend vertrekt.,

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 12 dec 2019 17:16

Als je zélf wil vertrekken, zeg je het huurcontract op

Als je ex-vriend daar wil blijven wonen, zal hij met de verhuurder een nieuw contract moeten afsluiten en jouw nutsvoorzieningen overnemen (energie-overname formulier, water, ...)
Anders zal hij mee moeten opkrassen.

Wat hij (of de eigenaar) niet overneemt aan lopende leveringscontracten, zeg je op ...

Zorg dat er op jouw naam geen contracten verbonden aan die woning blijven verder lopen: als ze niet betaald worden, draai je er zelf voor op.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”