Samenwonen financieel

Chiara1
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Samenwonen financieel

#1 , 21 aug 2019 08:03

Ik woon samen in het huis van mijn partner. De lening betaal ik niet mee af. Wel betaal ik 200 euro per maand aan hem voor kosten. Hiermee betaald hij alles, water,gas,elektriciteit, internet, enz.... ergens vind ik als je rekend elk de helft vind ik dit veel. Eten doen we elk de helft. Ik krijg door een mediese aandoening korting op gas, elektriciteit, grondbelasting en water. Wat toch 500 tot 700 euro per haar is. Echter krijg ik hier geen euro van re zien. Mijn vriend zegt dat dit voor hem is en dat ik al blij mag zijn dat ik hier mag wonen.
Hij werkt en verdient goed ik volg een opleiding en geniet een uitkering. Dus financieel zit ik krap.
Graag eens enkele meningen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SnIpY
Berichten: 49

#2 , 21 aug 2019 08:53

Praat met elkaar? Niemand anders kan beslissen wat voor jullie een correcte regeling is...

Maar, 200 EUR per maand + 500 EUR korting op een jaar, kom je aan een maand bedrag van 241,66 EUR wat als huur, met nutsvoorzieningen inbegrepen, mijn inziens wel fair is.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 21 aug 2019 13:31

U bent niet verplicht met hem samen te wonen. Hij is niet verplicht je in zijn woning te laten wonen.
Meer valt daar juridisch niet over te zeggen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 22 aug 2019 08:24

beste

Lijkt me inderdaad zelfs aan de lage kant. Voor minder dan 250 € per maand woonst + nutsvoorzieningen... Is v rij simpel : denk je een evenwaardig en goedkoper alternatief te vinden?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 23 aug 2019 20:46

Wel betaal ik 200 euro per maand aan hem voor kosten.
Dat is toch spotgoedkoop ?

Jij betaalt maar een klein deel van de kosten die je als alleenstaande zou hebben
(huur, verzekeringen, nutsvoorzieningen, gemeentebelastingen, ...)
Als alleenstaande zou je nog veel krapper zitten ... of in 't rood.

Je vriend doet er ook wat voordeel aan (of beter: jullie hebben minder onkosten) doordat jouw toestand kortingen oplevert op nutsvoorzieningen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”