Feitelijk gaan samenwonen en schulden

trifoglio
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Feitelijk gaan samenwonen en schulden

#1 , 13 jun 2019 11:39

Beste,

Graag had ik advies in een zeer moeilijke situatie.
Ik heb schulden en loonbeslag en heb momenteel een uitkering. Ik moet gaan verhuizen omdat mijn huisbaas zelf het pand gaat betrekken.
Ik heb de mogelijkheid om bij een vriendin te gaan inwonen (kostendelend) Zij wil dit enkel toestaan als zij geen nadelige gevolgen zal ondervinden van mijn schulden en deurwaarders. Bestaat er manier om haar te vrijwaren van deze toestanden? ......kan ik mij op haar adres laten inschrijven alsof ik daar als alleenstaande woon en niet als samenwonende of koppel? Ten allen tijde wil ik vermijden dat zij zou opdraaien voor mijn schulden.
Kan ik eventueel iets laten opmaken of registreren zodat dit wel zou lukken?

Enorm dankbaar voor enig advies.
Met vriendelijke groeten,
Julien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jun 2019 12:05

Dit gaat moeilijk gaan !

Ik zelf vraag me dit ook af hoe ze dit oplossen met CO-housing
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#3 , 13 jun 2019 17:18

Ik raad u aan om contact op te nemen met de sociale dienst van uw O.C.M.W. en hun juridische dienst. Zij zullen u meer wegwijs kunnen maken.

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 jun 2019 17:29

Dit is gewoonweg niet mogelijk.

Welke overeenkomsten u onderling ook opmaakt (al is het voor de notaris), welke naambordjes u ook aanbrengt op deuren, op welke wijze u ook de goederen tracht uit elkaar te houden - de deurwaarder moet (en zal) hier geen rekening mee houden.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”