Huwelijkscontract

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

Huwelijkscontract

#1 , 07 mei 2019 23:31

Bestaat er een huwelijkscontract waar één persoon absoluut niets kan krijgen bij echtscheiding (dus ook niet wat ze zelf heeft verdiend, zelf betaald, eigen deel in huis, enz)? Een vriendin kon geen Nederlands toen ze meer dan 20 jaar gelden trouwde en haar man had een contract opgesteld waarin stond dat zij niets krijgt bij echtscheiding en dat bij sterven alles naar hem gaat. Voor zover ik weet is wat jou eigendom is, wat je verdient hebt, toch van jou. Ze betaalt de helft van alles. Dat kan toch niet op voorhand opgeëist worden? Of wel? Ben zelf niet in België getrouwd, dus ik ken niet veel van het systeem hier. De notaris beweert ook dat zij niet vrij zou beschikken over haar erfenis, dus dat ze geen enkel legaat aan bv een zus mag doen. Ik heb haar aangeraden naar een advocaat te gaan, maar ik hoop dat ze het echt misverstaan heeft. En enkel scheiding van goederen heeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 08 mei 2019 11:06

Neen, wat zij verdiend heeft is van de gemeenschap.
Stom natuurlijk zo'n bepaling.
Wat gebeurt er als hij eerst sterft?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”