Bedrijf gestart met geleend geld en persoonlijke garantie

Gaby2624
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bedrijf gestart met geleend geld en persoonlijke garantie

#1 , 02 mei 2019 19:08

Hallo,

Op Notaris.be staat het volgende

Quote
Gemeenschappelijke schulden worden betaald met het gemeenschappelijk vermogen en het eigen vermogen van beide echtgenoten ook al is de schuld maar door één echtgenoot aangegaan.

Worden evenwel niet betaald met eigen goederen van de echtgenoot die de schuld niet heeft aangegaan, onder meer die schulden die buitensporig zijn voor dat gezin en de schulden aangegaan door één echtgenoot bij de uitoefening van een beroep. Dat een schuld ten laste valt van de gemeenschappelijke goederen moet de schuldeiser bewijzen. Dat een bepaald goed geen gemeenschappelijk goed is, moet de echtgenoot die beweert de eigenaar te zijn, bewijzen.

Wanneer de echtgenoten samen een schuld aangaan, dan zijn zij tot betaling gehouden met alle goederen, ongeacht de aard van de schuld
Unquote

Voor de uitoefening van mijn beroep ben ik, op persoonlijke titel, een lening aangegaan om alle aandelen te kopen in een beginned bedrijf. Ik ben bestuurder van dit bedrijf. Tevens sta ik persoonlijk garant voor een lening die het bedrijf is aangegaan.

Vallen de aandelen van het bedrijf onder de boedelscheiding bij een huwelijk gesloten in gemeenschap van goederen?

Hopende dat iemand mij kan helpen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding