Bijzondere kosten

WaaromToch
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bijzondere kosten

#1 , 18 dec 2023 10:57

Hallo allemaal

Korte schets... mijn ex heeft mijn zoon tegen me opgezet en daardoor heb ik mijn oudste al meer dan 5 jaren niet meer gezien. Er zijn diverse instanties betrokken geweest zonder resultaat. De laatste, het CAW, heeft ook niet kunnen helpen omdat de papa het ouderschap en scheiding niet van elkaar kan scheiden om onze zoon te begeleiden in het contactherstel.

Sindsdien word ik nergens bij betrokken (studiekeuzes ed.), op school heeft hij zelfs geprobeerd om ginds te vragen mij nergens van op de hoogte te brengen. Dit heb ik kunnen terugdraaien omdat hij hier geen wettelijk recht op heeft.

Nu vond ik vorige week een mail in mijn spam ivm bijzondere kosten. Helaas te laat want de termijn in het vonnis die aangeeft dat bijzondere kosten worden geaccepteerd zonder tegenbericht is 5 dagen.

Mijn zoon rijdt nu met een voorlopig rijbewijs met begeleider dus lessen zijn niet nodig. Hij kan op zijn 18de verjaardag examen afleggen.

Nu heeft mijn ex me dus een mail gestuurd waaraan hij aangeeft dat onze zoon rijlessen wil volgen en er een screenprint bijgevoegd van de data en de kostprijs en vraagt me de helft over te maken. Ik heb gezegd dat ik niet akkoord ga omdat dit onnodige kosten zijn zonder 'echt' overleg.

Nu dreigt hij dat ik voor morgen de helft moet betalen anders gaat hij een deurwaarder contacteren.

Kan dit zomaar?

Er zit geen factuur bij, geen betalingsbewijs... enkel een screenshot van de kosten. Ik weet dus niet bij welke rijschool, of hij het zelf al betaald heeft of dat dit pas in Mei afgerekend wordt...

Ik zou denken dat dit niet geldig is zonder duidelijkheid omtrent te betaling. Of is het feit dat ik niet binnen de 5 dagen geprotesteerd heb voldoende om me te doen betalen?

Ik hoop dat iemand me raad kan geven.

Reclame