ex stort helft kindergeld niet

Josephine Elisabeth
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ex stort helft kindergeld niet

#1 , 14 dec 2023 13:52

hallo,
mijn ex en ik zijn al 10 jaar uit elkaar, alles in onderling overleg gedaan. niets op papier gezet.
het kindergeld werd steeds op mijn rekening gestort en ik stortte de helft naar hem.

ik heb 2 kinderen, 1e van een andere vader met wie er geen contact is. Mijn ex heeft wel de vaderrol sinds baby opgenomen voor mijn eerste kind. Na de scheiding bleven beide kinderen afwisselend bij een van ons, zoals echte broers.
Het volledige kindergeld (met mijn sociale verhoging er bij) deed ik steeds in 2 en stortte hem de helft.

sinds juli 2023 zijn we in bemiddeling omdat er zaken zijn waarover we minder en minder overeen kwamen.
Mijn oudste zoon zit inmiddels op kot (deels door mij en deels door hemzelf betaald) en gaat enkel af en toe op bezoek bij mijn ex.
Ik stortte dus al een tijdje dat deel van het kindergeld niet meer door.

In augustus heeft mijn ex op eigen houtje geregeld dat het kindergeld van de jongste naar hem gestort wordt.
Hij heeft tot op heden nog niets daarvan naar mij doorgestort en wil dit liefst zo houden. Hij zou graag de financiële zaken in handen hebben en wil dan ook nog dat ik een extra vergoeding naar hem stort.
Tijdens de bemiddelingsgesprek blijft hij het hebben over vage zaken in het verleden waardoor ik bij hem een schuld zou hebben, maar hij laat niets op papier zien. NB de druppel waardoor ik hem heb verlaten was dat de deurwaarder de inboedel is komen opschrijven omdat hij nog openstaande schulden had.
Momenteel leef ik van een ocmw uitkering, mijn ex is zelfstandige en heeft naar eigen zeggen (?) geen financiële problemen.

Een andere issue is de domicilie van de jongste. Die is bij zijn vader (de ex) momenteel, maar zou omwille van mijn uitkering financieel voordeliger zijn als hij bij mij ingeschreven wordt. Op deze vraag wordt ook niet gereageerd.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat zijn mijn rechten?
De bemiddelaarster blijft akelig stil op dat vlak.

Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 22 dec 2023 17:24

Waar is de jongste zoon dan ingeschreven?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”