Ex partner kat - allergie dochter

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

Ex partner kat - allergie dochter

#1 , 28 okt 2023 18:37

Hey iedereen, even de situatie schetsen.

Ik ben gescheiden en heb twee kinderen. Die enkel naar mij komen weekend wel weekend niet. Ze verblijven dus ongeveer 80% bij mijn ex.

Nu is mijn ex de laatste maanden dieren aan het aankopen en binnenbrengen in de leefwereld van mijn kinderen. Hier heb ik geen probleem mee. Maar mijn dochter heeft in het verleden allergisch gereageerd op katten haar. Dit resulteerde in opgezwollen ogen en uitslag op armen en benen.

Nu heb ik gisteren vernomen van mijn dochter dat ze nu twee kittens hebben.

Kan ik hier iets aan doen? De gezondheid van mijn dochter primeert over twee kittens die mijn ex in huis wil hebben.

Ik heb reeds trachten te communiceren via whatsapp en email. Maar mijn ex blijkt geen besef te hebben van deze problematiek voor mijn dochter.

LYNX XX
Berichten: 2550
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 okt 2023 18:44

TS, het kan dat uw dochter inmiddels geen allergie meer heeft voor poezen. Bij het opgroeien kan dit verdwijnen, ik spreek uit ervaring bij een gezin waar de kindjes ook allergisch waren en welke nu zelf thuis enkele poezen hebben zonder dat zij nog allergische verschijnselen vertonen.

Wil niet zeggen dat het zo bij u zal zijn, maar een medisch onderzoek kan dit aan het licht brengen. Zo ook de nodige hygiëne ( wat betreft kattenbakken en onderhoud ) door uw ex.

iota
Berichten: 830

#3 , 28 okt 2023 19:42

Met een echte allergie zou ik toch oppassen. Dagelijks contact met datgene waarvoor je allergisch bent, kan de allergie veel erger maken, tot astma-aanvallen toe.

Reclame

basejumper
Berichten: 4655
Locatie: Diest

#4 , 29 okt 2023 11:15

Beste

U beslist niet over de organisatie van het huishouden van uw ex, noch over de huisdieren die gehouden worden. Als het probleem zich stelt kan het aangepakt worden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

ZoeFken
Topic Starter
Berichten: 121

#5 , 01 nov 2023 21:11

Beste,

het probleem stelt zich denk ik. Een allergie is niet iets om lichtzinnig mee om te springen. Je haalt geen kat in huis als iemand die in het huis woont allergisch is dacht ik? Moest Lynx xxx gelijk hebben is dit natuurlijk goed. Maar mijn ex heeft dan nagelaten een test te doen op de allergische reactie van mijn dochter.

Hoe kan ik het probleem vaststellen als ik daar niet ben. Mijn dochter woont daar 80% van de tijd en ik ga haar halen na schooltijd. Dit wil zeggen dat eventuele symptomen 8-9 uur de tijd hebben gehad om eventueel weg te trekken.

....

LYNX XX
Berichten: 2550
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 nov 2023 08:02

Beste,

het probleem stelt zich denk ik. Een allergie is niet iets om lichtzinnig mee om te springen. Je haalt geen kat in huis als iemand die in het huis woont allergisch is dacht ik? Moest Lynx xxx gelijk hebben is dit natuurlijk goed. Maar mijn ex heeft dan nagelaten een test te doen op de allergische reactie van mijn dochter.

Hoe kan ik het probleem vaststellen als ik daar niet ben. Mijn dochter woont daar 80% van de tijd en ik ga haar halen na schooltijd. Dit wil zeggen dat eventuele symptomen 8-9 uur de tijd hebben gehad om eventueel weg te trekken.

....
Inderdaad het is meest aangeraden bij allergiën ( welke aard ook ) dit te laten testen door een allergoloog.
Men kan allergisch zijn tegenover verschillende factoren. Een onderzoek kan uitmaken welke. In het geval ik aanhaalde werden verschillende allergische reactie vastgesteld.
Daarom ook zoals Iota zegt, is het oppassen geblazen met allergies.

Toch aandringen op testen, als ex partner een beetje bewust is, laten doen.

Hopelijk blijft uw dochter gespaard van de nare toestanden.

Terug naar “Echtscheiding”