Geld afhalen gezamenlijke rekening

Klo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geld afhalen gezamenlijke rekening

#1 , 19 sep 2023 04:35

Mijn ex en ik zijn reeds 10 jaar gescheiden. Zij wordt steeds minder te vertrouwen. Wij hebben een som van ongeveer 7000 euro op een gezamenlijke rekening die we gebruiken om de buitengewone kosten voor onze 2 kinderen te betalen. Doordat mijn ex daar soms onrechtmatig mee omgaat, heb ik de helft van dat bedrag afgenomen en naar 1 van mijn rekeningen overgeheveld. Het rekeningnummer van deze rekening wordt door parantia gebruikt om het groeipakket voor de kinderen op te storten en is bekend bij de rechtbank onder de noemer 'gezamenlijke rekening waarop groeipakket wordt gestort en aangewend wordt om buitengewone kosten te betalen'
Haar advocaat dreigt nu om allerlei klachten tegen mij neer te leggen, gaande van 'belaging' tot 'familieverlating'. Heeft hij kans op een veroordeling tegen mij en stort ik het geld beter terug binnen de 48 uur zoals hij eist, of kan ik hem 'valse beschuldigingen' (laster en eerroof) ten laste leggen.
Noot: ik kan aantonen dat het bedrag dat ik af haalde op een aparte rekening is gestort waar het nog integraal staat en onaangeroerd is.

iota
Berichten: 830

#2 , 19 sep 2023 10:28

Ik zou denken dat er van belaging of familieverlating geen sprake is zo lang u gewoon uw deel van de buitengewone kosten betaalt.
U zegt dat uw ex deze rekening wél onrechtmatig gebruikt?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”