Ontvreemden spullen

Sara1990
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ontvreemden spullen

#1 , 31 aug 2023 01:49

Ik zit verwikkeld in een vechtscheiding. Ik heb na meerdere meldingen bij de politie een EOO aangevraagd, uitspraak dringende en Voorlopige maatregelen binnen 2 weken pas.
Omdat mijn ex ( we wonen nog onder hetzelfde dak omdat ik voorlopig nog nergens heen kan) mijn persoonlijke spullen ( boeken, kleren,...) kapot maakt, heb ik deze weggehaald uit de woning en elders ondergebracht. Ik heb eveneens gratis spullen verkregen ( bedden voor mijn kinderen, een kleerkast,...) en enkele tweedehands spullen aangekocht ( kastje, kapstok,...) voor als ik binnenkort verhuis.
Ik heb eveneens de foto's van de kinderen meegenomen ( albums, kaders). Hiervoor werd reeds een akkoord gemaakt op de zitting afgelopen dinsdag dat ik hem hiervan dubbels zou bezorgen. Nu heeft mijn advocaat deze ochtend een mail ontvangen van zijn advocaat dat ik deze ( en alle andere spullen) dien terug te brengen of dat er klacht zal ingediend worden. Ik wil deze niet terug brengen aangezien hij al zo veel heeft kapot gemaakt. Kan hier zo maar klacht tegen ingediend worden? Er is bewijs (foto's die gemaakt zijn tijdens het inladen). Wat zijn de gevolgen indien ik deze niet terug breng? Mijn advocaat zegt alles terug te brengen om geen verdere escalatie te krijgen.

technocraat
Berichten: 31
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 sep 2023 22:09

U kan uw persoonlijke spullen sowieso voor u houden. Uw ex heeft hier niets over te zeggen (tenzij het gaat over zaken van extreme waarde, en dan nog).

Deze situaties zijn extreem moeilijk, ik zou altijd voor de veiligheid van deze van u en uw kinderen kiezen. Geen goed is het waard dat bijvoorbeeld u in elkaar geslagen wordt.

En 1 ding kan ik u zeggen: zorg goed voor u zelf nadat alles is afgelopen. Neem adem en probeer van uw leven zonder geweld te genieten.

Inazuma
Berichten: 9789
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 sep 2023 08:29

Er is geen diefstal binnen huwelijk ... dus waarover gaat die klacht indienen ?

Reclame

iota
Berichten: 830

#4 , 04 sep 2023 10:32

In mijn allereerste college recht zei de prof: "Voor de vrouwen onder u, als u ooit gaat scheiden, laat een vrachtwagen komen en laad alles op. Uw ex moet het maar zien terug te krijgen". Is wel efkes geleden. Tijdens de vechtscheiding van mijn ouders heb ik idd gezien dat het vrijwel onmogelijk is om iets met succes terug te vorderen van de tegenpartij. Eén van beide had ook gefilmd tijdens het inladen, maar ik kan u zeggen dat dit 'bewijsmateriaal' totaal nutteloos is als het om gewone huisraad gaat.

Volgens mij zijn er totaal geen juridische gevolgen als u deze spullen, uw persoonlijke bezittingen en die van de kinderen, niet terugbrengt.
En om verdere escalatie te voorkomen? Uw ex lijkt behoorlijk agressief. Gaat u hem dan telkens zijn zin moeten geven, of anders...?
Blijf idd uit zijn buurt en aarzel niet om meteen de politie te bellen en klacht neer te leggen als hij u belaagt of telkens u zich door hem bedreigd voelt.

iota
Berichten: 830

#5 , 04 sep 2023 10:36

Ik neem aan dat uw advocaat dit advies geeft voor uw veiligheid, omdat u nog altijd onder hetzelfde dak woont. Juridisch hebt u niets te vrezen door uw spullen en die van de kinderen weg te halen, maar ga daar zo snel mogelijk weg.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 sep 2023 14:43

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Echtscheiding”