Een getekende EOT, maar ik wil dit niet meer

Katty1985
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Een getekende EOT, maar ik wil dit niet meer

#1 , 26 jul 2023 11:54

Beste,

Na een relatie/ huwelijk 21 jaar. Heb ik besloten om ergens anders te gaan wonen. De partner heeft onmiddelijk alles in gang gezet om een getekende EOT te hebben. Ik voelde me schuldig ergens, dat ik ging verhuizen. Hij was verdacht heel attent en lief zelfs, dat was de laatste jaren niet meer.
Ik heb dus een akkoord gegeven dat hij mij mag uitkopen op 3 jaar. En dat ik afstand doe van zijn vennootschap.
Vorige week heb ik ontdekt dat hij bezig is met dating sites, en ik heb verschillende gesprekken gezien, tussen hem en zijn vrouwen.
Hij was hier dus al mee bezig, en ik was nog niet uitgepakt.
Ik voel me nu bedrogen en misleid. Als ik wist dat hij met andere vrouwen bezig was, had ik dus nooit akkoord gegaan met de uitkoop op 3 jaar.
Nu voel ik me ontzettend dom, en ik kan niet eenzijdig de EOT aanpassen.
Uiteraard wil ik geen EOT meer. Wat kan ik hieraan doen?
En hij weigert om mijn eigen huis binnen te laten, en nog enkele meubelen mee te nemen.
Help, want ik ga er helemaal aan kapot. Ik had nooit gedacht dat hij mij zoiets zou aandoen.
Mijn vertrouwen zo misbruiken.

eylis
Berichten: 8843

#2 , 26 jul 2023 14:25

- heeft u uw domicilie al gewijzigd? (zo neen, mag u nog steeds binnen in uw woonst)
- Uw besluit om elders te gaan wonen is vermoedelijk niet van gisteren op vandaag gebeurd. Uw echtgenoot heeft dit zeer waarschijnlijk ook zien aankomen en heeft dan blijkbaar ook zijn "scheidingsparcours" aangevat (cftr datingsites) Niet vergeten dat mannen dit op een andere manier doen, dan vrouwen. (meteen gaan daten)
- onafgezien van de emotionele klap , ziet u voor u zelf grote nadelen aan het reeds getekende EOT? Niet vergeten dat dit zo afhandelen geen kosten met zich meebrengt. Terug een zaak aanvatten voor de rechtbank kost geld (veel geld) en dat brengt dan ook weer emotionele druk met zich mee en iu weet nooit wat de uitkomst zal zijn. Met een slimme advocaat kan uw man heel wat uit de brand slepen. Kortom: de schuldvraag staat totaal los van de financiele ahandeling voor de rechtbank. Dat uw man al zou daten wordt als feit niet meegenomen in de beslissing.

Katty1985
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jul 2023 09:20

Ik wil gewoon dat hij mij onmiddelijk uitkoopt. Ik kan daar dus niks tegen beginnen?

Reclame

Issued
Berichten: 1233

#4 , 27 jul 2023 09:39

Eerlijk gezegd, als hij dwars gaat liggen kan het veel langer duren dan 3 jaar vooraleer je geld ziet. Een bevriend koppel is ondertussen 5 jaar bezig met de verdeling.

Franciscus
Berichten: 38617

#5 , 27 jul 2023 13:45

Is die EOT via familiaal bemiddelaar of via notaris?
Is die al overgemaakt aan rechtbank ?
Is die al doorgegeven aan gemeente om ingeschreven te worden bij dienst burgerlijke stand. Dan is hij definitief?
...
Los van bovenstaande als u daar niet meer gedomicilieerd bent kan en mag u daar zo maar niet binnen.
Wordt er door hem als het uw huis is een bezetting ten bede betaald tot overkopen want anders gaat u als eigenaar nog opdraaien voor de kosten die u als eigenaar moet maken of zijn die ook geregeld in EOT?

Thomas_A
Berichten: 2341
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jul 2023 14:03

Is de EOT enkel getekend of ook al bekrachtigd door de rechtbank?

In het laatste geval is deze definitief. Ook indien nog niet bekrachtigd, raad ik u aan betere argumenten te hebben dan dat uw man al contacten heeft met andere vrouwen.

Daarom was de regeling eerst wel ok en nu niet meer?

Terug naar “Echtscheiding”