Een specialleke

kotadavid
Topic Starter
Berichten: 3

Een specialleke

#1 , 25 okt 2008 17:11

Mijn vrouw en ik gaan uit elkaar. Wij opteren voor co-ouderschap, en gaan hiervoor een overeenkomst maken. Wij hebben 3 kinderen voor wie we het zo makkelijk mogelijk willen maken. Het is zo al moeilijk genoeg te slikken.
Zelf werk ik 6 maand per jaar in het buitenland, in een regime van 1 maand weg, 1 maand thuis.
Ik ben bereid voor mijn vrouw en de kinderen de huishuur te betalen, alle verzekeringen en alle kosten voor de kinderen (school, kleding, buitenschoolse activiteiten, etc.).
Mijn vrouw staat ingeschreven als een niet-uitkeringsgerechtigde werkloze (ze heeft nooit voldoende arbeidsdagen kunnen volmaken), en alzo kan ze het kindergeld ontvangen. Zelf kan ik geen recht op kindergeld openen wegens buitenlandse werkgever.
Nu had ik graag geweten of mijn vrouw op enige steun kan rekenen (bestaansminimum, werkloosheidsvergoeding); dat zou mijn maandelijkse last wel kunnen verminderen.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 25 okt 2008 18:50

Uw toekomstige ex kan zich wenden tot het plaatselijke OCMW en het leefloon aanvragen, de belastingsbetaler zal dan de echtscheiding sponsoren...ze kan een onderhoudsgeld vorderen volgens art. 301 van B.W. of ze kan zelf gaan werken...

bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#3 , 25 okt 2008 20:06

breng een bezoekje aan de website www.tweehuizen.be

in het luik "ouders" vind je onder de rubriek informatie - vragen over geldzaken meer informatie over leefloon en de invloed van persoonlijk onderhoudsgeld op leefloon

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 27 okt 2008 09:27

breng een bezoekje aan de website www.tweehuizen.be
Idd. een site die het bezoeken waard is!

kotadavid
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 29 okt 2008 11:13

Allemaal bedankt voor de goede raad!

Terug naar “Echtscheiding”