kinderalimentatie

Soor
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

kinderalimentatie

#1 , 17 feb 2020 13:08

Ik lees dat de kinderalimentatie mede bepaald wordt door het inkomen. Mijn inkomen is hoger dus ik vind het logisch dat ik procentueel meer moet bijdragen in de kosten van de kinderen. Wat ik niet fair vind, is dat ik naast een procentueel hogere bijdrage in de kosten ook een bedrag (200 euro per maand) zou moeten storten op de rekening van mijn ex . Het probleem is namelijk dat hij sowieso tracht te besparen op de kinderen zodat hij meer overhoudt voor zichzelf. Dus die 200 euro zal in de eerste plaats naar hemzelf gaan.

Tijdens het huwelijk droeg reeds ik meer bij bij de buitengewone kosten. Zo betaalde ik, en betaal ik nog steeds alleen voor de hobby's van de kinderen. Dat kost mij 270 euro per maand. Een kost die hij dus niet heeft. Wordt hier dan geen rekening mee gehouden door de rechter? Dat ik meer moet betalen cfr mijn inkomen lijkt mij logisch maar zo wordt het dubbelop.

Een andere vraag is. Ik zal opslag krijgen op mijn werk. Wil dit dan zeggen dat met mijn inkomensstijging zal worden rekening gehouden bij de berekening van de kinderalimentatie? Wil dit dan zeggen dat telkens ik promotie maak, mijn ex hiervan zal meegenieten?

bedankt voor de mogelijke reacties,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 17 feb 2020 20:22

Dan had u dat moeten voorzien in het vonnis.
Ik dacht toch écht dat alimentatie bedoeld is voor de kinderen ongeacht wat u hier schrijft. U kan toch ook de alimentatie inbrengen in uw belastingen?
Hoe is de verblijfsregeling?
Co-gezag hebt u sowieso.

Soor
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 feb 2020 16:03

Het is geen EOT. Dus ik kan niet zomaar iets afdwingen in het vonnis. En of ik het nu wel of niet kan inbrengen in de belastingen maakt geen verschil met wat ik moet betalen. Het is toch niet fair dat ik cash geld op iemand zijn rekening zou moeten betalen die zelf een voltijdse baan heeft?! Eigenlijk wil dat zeggen dat ik bovenop een hoger % in de niet - verblijfsgebonden kosten ook zou moeten meebetalen in de verblijfsgebonden kosten. Het betreft een 50/50 -regeling.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 24 feb 2020 00:17

Wat is er dan wel een regeling tussen partijen ... een regeling in authentieke akte bij notaris?
Totaal geen regeling??

Terug naar “Echtscheiding”