wijziging financiële regeling kinderen

Zoé Decorte
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

wijziging financiële regeling kinderen

#1 , 12 feb 2020 14:22

Ik ben al lang gescheiden en sinds 6 maanden wil mijn dochter van 18 niet meer naar haar vader gaan. Een lang verhaal, maar na bepaalde feiten is het niet meer dan logisch dat ze niet meer wil gaan. Ze is nu samen met haar vader in gesprek bij een psy om te zien of er nog een verzoening mogelijk is.
Ondertussen heb ik natuurlijk extra kosten omdat ze nu 100% bij mij verblijft waar het vroeger 50-50 was. Onze EOT houdt geen rekening met deze nieuwe situatie, maar er staat wel in dat bij nieuwe omstandigheden de bepalingen uit de EOT herzien kunnen worden. Mijn ex beweert dat onze EOT wel slaat op toekomstige situaties, wat niet zo is (want ik heb me bij de notaris geïnformeerd), maar hij beweert dus dat hij niet extra voor haar moet betalen.

Ik vind dit absoluut niet kunnen en vraag me af wat ik best doe om ervoor te zorgen dat hij financieel zijn bijdrage levert. Het voorstel dat ik hem gedaan heb, namelijk zijn deel van het kindergeld voor mij houden om de extra kosten te dekken, vond hij niet ok, maar zijn tegenvoorstel is om gewoonweg niet te betalen. Het wordt op die manier een welles-nietes spel waarbij hij natuurlijk niet gejaagd is.

Wat raden jullie mij aan om te doen? Hij is de laatste jaren trouwens telkens nalatig geweest met het betalen van de bijzonder kosten en heeft de bepalingen hierover aan zijn laars gelapt. Ik heb hier telkens niet moeilijk over gedaan, maar nu is mijn emmer vol. Ik doe wat er in de akte staat en hij niet. Bovendien insinueert hij nu ook nog eens dat hij helemaal niet hoeft te betalen voor zijn dochter.

Ik wacht vol spanning op jullie tips.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4624
Locatie: Diest

#2 , 12 feb 2020 21:29

Beste

Is geen evidente. In de EOT stond ongetwijfeld ook een verblijfsregeling die evenmin wordt nageleefd. Een overeenkomst moet in de geest in zijn volledigheid worden uitgevoerd. Een eenzijdige beslissing om verblijfsregeling niet na. Te leven ook nog eens te vertalen naar een vraag tot hogere bijdrage lijkt me discutabel.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 12 feb 2020 23:13

Iemand van 18 jaar beslist zelf waarnaar toe te gaan dus wat dat onderdeel betreft kan u niet veel doen.
Maar dat wil niet zeggen dat ander onderdeel automatisch wijzigt - gelet daarvoor geen voorafgaandelijk overleg tussen ouders.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”